به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۳۴۷۴۳۹

درخواست کردهای سوریه از ایران

درخواست کردهای سوریه از ایران
گروه بین الملل: مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای پیش‌مرگه کرد در سوریه،  از جمهوری اسلامی ایران و روسیه خواست تا از حمله نظامی جدید ترکیه به مناطق کردنشین سوریه جلوگیری کنند.
 درخواست مظلوم عبدی از تهران و مسکو در آستانه نشست سران ایران، روسیه و ترکیه بیان می‌شود که قرار است روز سه‌شنبه این هفته در تهران گرد هم آیند.عبدی هشدار داد که ممکن است حمله جدید نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه هر لحظه آغاز شود.مظلوم عبدی،‌ فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، موسوم به «قسد» است که یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه را نیز در برمی‌گیرد.پیش‌مرگه‌های تحت فرمان  عبدی که از برخی حمایت‌های نظامی آمریکا برخودار بودند، بخش مهمی از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در منطقه محسوب می‌شدند و در تضعیف داعش نقش مهمی ایفا کردند.اما  عبدی در سخنان  خود گفت که ائتلاف بین‌المللی مواضع و عملکردی ضعیف دارد که برای پایان دادن به تهدیدات کافی نیست.
به گفته فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، جنگجویان کرد در پی مذاکرات با روسیه، به حکومت بشار اسد امکان دادند تا شمار بیشتری از نظامیان خود را به مناطق تحت کنترل کردها، مانند کوبانی و منبج در شمال سوریه، مستقر کند.ارتش سوریه زمانی وارد این مناطق شد که کردها نگران بودند که آمریکا آن‌ها را رها کرده و از این روی، به مذاکره با حکومت بشار اسد روی آوردند.
ارتش ترکیه از شش سال پیش پیاپی به پیش‌مرگه‌های کرد که آن‌ها را «تروریست» می‌نامد، در خاک سوریه حمله کرده است.
سوریه با نکوهش عملکرد ترکیه، نگران است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هدف خود را برای ایجاد نواره امنیتی در خاک سوریه رها نکرده باشد. سوریه این حملات را وارد کردن ضربه از سوی ترکیه به وحدت سوریه نامیده است.مظلوم عبدی گفت که ادامه حملات نظامی ترکیه کوشش برای مبارزه با نیروهای باقی‌مانده داعش در شمال شرق سوریه را تضعیف می‌کند.
«قسد» اعلام کرده که روسیه را «قدرت ضامن» در شمال و شرق سوریه می‌داند و مذاکراتش با حکومت بشار اسد از طریق روسیه انجام می‌شود.


 
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها