به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۴۷۶۸۳

اختلافات اسرائیل و آمریکا بر سر ایران

اختلافات اسرائیل و آمریکا بر سر ایران
گروه سیاسی: نخست‌وزیر دولت انتقالی اسرائیل، چندروز پس از پایان سفر جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده به کشورش، اذعان کرد که اسرائیل و آمریکا در مورد راهکار مقابله با ایران به دیدگاه واحدی نرسیده‌اند و اختلافات دو کشور در این باره کماکان باقی است.
 یائیر لاپید در نشست دولت خود، که به ارائه گزارشی از مذاکرات او و سایر مقامات اسرائیل با جو بایدن در سفر سه روزه رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل اختصاص یافت، گفت که اسرائیل و آمریکا «الزاماً در مورد لزوم تهدید نظامی علیه ایران اشتراک نظر ندارند».
 لاپید یادآوری کرده که اسرائیل در دیدارها با جو بایدن از او درخواست کرد که «یک تهدید نظامی معتبر» در برابر ایران اعلام شود.
او گفت: خواسته ما این است که در مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران، «مبنای مذاکرات، یک تهدید نظامی معتبر باشد اما لزوما در این مورد با آمریکایی‌ها به توافق نرسیدیم».
 یائیر لاپید همچنین اضافه کرد که او برای رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های بلندپایه آمریکا که در سفر اخیر به اسرائیل حضور داشتند، «روشن کرده است» که اسرائیل با توافق هسته‌ای با ایران مخالف است و «آزادی کامل خود را برای اقدام دیپلماتیک و عملیاتی در برابر ایران محفوظ می‌داند».
 لاپید اما توضیح نداده که رئیس جمهور آمریکا مشخصاً به این مواضع اسرائیل چه واکنشی نشان داده و در برابر آن چه گفته است.
نخست‌وزیر اسرائیل در عین حال با وجود افشای باقی ماندن اختلافات دولت او و جو بایدن بر سر ایران، گفت که سفر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل «یک رویداد تاریخی با دستاوردهایی در عرصه دیپلماسی، امنیت و اقتصاد بود». لاپید در نشست دولتش افزود به  بایدن گفته است که اگر یک توافق خوب (بین آمریکا و قدرت‌های جهانی با ایران) به دست آید، اسرائیل نیز از آن حمایت خواهد کرد.


 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها