به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۴۷۳۵۷

حمله اسرائیل به بخش‌‌هایی از غزه

حمله اسرائیل به بخش‌‌هایی از غزه
گروه بین الملل: به دنبال شلیک چهار فروند راکت از نواز غزه به سوی جنوب اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل با حمله به بخش‌هایی از غزه تلافی کرد. همزمان ناوچه‌های اسرائیلی به نقاطی از ساحل شمالی غزه شلیک دریایی کردند.
 دو فروند از راکت‌ها در فضای باز در منطقه «لاخیش» در صحرای نگب فرود آمد و لذا آسیب جانی یا مالی نداشت.دو راکت دیگر نیز از بُرد رسیدن به اسرائیل برخوردار نبوده و در خود مرز غزه فرود آمده بود. سامانه ضد راکتی «گنبد آهنین» فعال شده بود.
با این حال، ارتش اسرائیل در سیاست پیگیرانه خود، که فارغ از آسیب جانی یا مالی به این نوع حملات واکنش نشان می‌دهد، به آن‌ چه «اهداف تروریستی» در غزه توصیف کرد، حمله برد.
 اسرائیل یک مرکز آموزش نظامی حماس در مرکز غزه را هدف قرار داده است.ارتش اسرائیل همچنین گفت، محل دیگری را در غزه بمباران کرد که در آن مواد اولیه برای ساخت راکت جهت «کاربرد گروه‌های فلسطینی» نگهداری می‌شد و «یک هدف مهم» محسوب می‌شد.
 حماس که از ۱۵ سال پیش حاکم نوار غزه است، حملات اسرائیل را «جنایت و عملکرد تروریستی علیه ملت فلسطین و با هدف ایجاد ارعاب علیه مردم بی‌گناه» نامید و نکوهش کرد.این تنش ساعاتی پس از پایان سفر رسمی سه روزه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به اسرائیل رخ داد. در طول سفر او، رویدادهای امنیتی به وقوع نپیوست.حمله نیروی هوایی به غزه، نخستین دستور یائیر لاپید به ارتش در سه هفته‌ای است که ریاست دولت انتقالی کشورش را به دست گرفته است.
حماس مسئولیت حمله راکتی را برعهده نگرفته، اما همراه با شمار دیگری از سازمان‌های فلسطینی، آمریکا را به دلیل «حمایت یک‌جانبه» از اسرائیل در جریان سفر  بایدن، نکوهش کرده بود.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها