به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۴۹۶۹۴

حملات اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق جنوبی

حملات اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق جنوبی
گروه بین الملل: همزمان با افزایش حجم حملات ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق جنوبی این کشور، روسیه با پرتاب موشک به نقاط مختلف در سراسر اوکراین حمله کرد.
در پی موشک‌باران روسیه دستکم پنج نفر کشته و ۲۶ نفر مجروح شدند.یک پایگاه نظامی در نزدیکی کی‌یف، از جمله اهداف موشک‌‌های ارتش روسیه بود و در آنجا ۱۴ نفر مجروح شدند.این حملات ارتش روسیه در حالی رخ می‌دهد که اوکراین در تلاش است تا ارتباط شهر خرسون را که در اشغال روسیه است، با باقی مناطق اشغالی قطع کند.خرسون تنها شهری است که مرکز یکی از استان‌های اوکراین است و ارتش روسیه از ابتدای این جنگ موفق شده آن را اشغال کند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بار دیگر تاکید کرد که کشورش در برابر تجاوز روسیه کوتاه نخواهد آمد.او گفت: «ما باید هرکاری در توان داریم انجام بدهیم تا هیچ کس در هیچ‌کجای جهان نسبت به این جنگ وحشتناک که روسیه علیه کشور ما و علیه اصل مفهوم آزادی راه انداخت، بی‌تفاوت نباشد.»
روسیه و اوکراین هفته گذشته به توافقی دست یافتند تا صادرات گندم از بنادر دریای سیاه از سرگرفته شود.اما مارتین گریفیس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی گفت که هنوز مذاکرات درباره جزئیات «کلیدی» برای به وجود آوردن یک مسیر امن برای کشتی‌ها به پایان نرسیده است.او ابراز امیدواری کرد که نخستین کشتی حامل گندم موفق شود روز جمعه از یکی از بنادر دریای سیاه حرکت کند.
این انتظار وجود دارد که از سرگیری صادرات گندم اوکراین ابعاد بحران کمبود گندم در جهان را کاهش دهد.این بحران موجب شده تا ‌دهها میلیون‌ها نفر در دنیا با افزایش قیمت مواد غذایی روبه‌رو شوند.
اوکراین  اعلام کرد که جنگنده‌هایش، پنج نقطه از مناطق کلیدی تحت اشغال روسیه را در شهر خرسون و مناطق اطرافش هدف قرار داده‌اند.منطقه خرسون در همسایگی کریمه قرار دارد که روسیه آن را به خاک خود اشغال کرده است.این منطقه در فاصله کوتاهی بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین، سقوط کرد.منابع حفاظت اطلاعات ارتش بریتانیا که در این جنگ به اوکراین کمک می‌کنند، می‌گویند اوکراینی‌ها در این منطقه به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.اوکراین می‌گوید که موفق شده محله‌های کوچکی را در شمال این منطقه بازپس بگیرد.
عملیات بازگس‌گیری این محله‌ها، مقدمه‌ای توصیف شده برای عملیات بزرگ و تهاجمی احتمالی که کی‌یف با هدف بازپس‌گیری سراسر مناطق جنوبی این کشور اجرا کند.وزارت دفاع روسیه می‌گوید که جنگنده‌های هوایی این کشور به یک تیپ پیاده‌نظام ارتش اوکراین حمله کرده‌اند و بیش از ۱۳۰ تن از سربازان اوکراینی را ظرف ۲۴ ساعت کشته‌‌اند.
کریل استرموسوف، معاون رئیس تشکیلات اداری-نظامی که از سوی روسیه برای اداره خرسون تعیین شده، برآوردهای اوکراین و متحدان غربی‌اش را درباره خط مقدم جنگ، تکذیب کرد.
همزمان با این تحولات گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه اوکراین با موشک‌های دوربردی که کشورهای غربی در اختیارش قرار داده‌اند، به سه پل رود دنیپر آسیب‌های جدی وارد کرده است.
این رود، بزرگترین رودخانه اوکراین است و پل‌هایی که آسیب‌ دیده‌اند، برای انتقال کمک‌های لجستیکی ارتش روسیه اهمیت زیادی داشتند.به گفته منابع اطلاعاتی ارتش بریتانیا، استراتژی اوکراینی‌ها این است که ارتش روسیه را در منطقه خرسون، منزوی کنند.در یکی از بولتن‌های اطلاعاتی ارتش بریتانیا آمده است: «ارتش ۴۹ روسیه که در کرانه غربی رود دنیپر مستقر شده، هم‌اکنون بسیار آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد.»
 در حال حاضر ارتباط شهر خرسون با باقی مناطق تحت اشغال روسیه قطع شده است.در بولتن اطلاعاتی ارتش بریتانیا آمده است که وضعیت موجود، به شکل قابل‌توجهی تلاش روسیه برای موفق جلوه دادن اشغال اوکراین را زیر سوال می‌برد.
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها