به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۳۵۳۵۰۶

عوارض درمان های نامناسب زیبایی دندان ها

عوارض درمان های نامناسب زیبایی دندان ها
گروه جامعه:یک جراح دندانپزشکی، نسبت به عوارض درمان‌های نامناسب زیبایی دندان‌ها هشدار داد و گفت: برای انجام درمان های زیبایی دندان‌ها حتما مشورت بگیریم تا دچار مشکل نشویم.حدیثه محمدپورزرندی،  با اشاره به گرایش و اقبال عمومی به کارهای زیبایی دندان‌ها، افزود: گرایش مردم به داشتن دندان‌های زیبا، مثل جراحی بینی رو به افزایش است و همین موضوع می‌تواند با عارضه‌هایی همراه باشد.
 
وی توضیح داد: همانطور که برای جراحی زیبایی بینی، باید نزد پزشک متخصص و مجرب جراحی پلاستیک رفت، برای درمان‌های زیبایی دندان‌ها نیز باید سراغ پزشک متخصص این کار رفت.این جراح دندانپزشکی ضمن هشدار نسبت به عارضه‌های ناشی از درمان نامناسب زیبایی دندان‌ها، گفت: اگر درمان زیبایی به درستی انجام نشود مثلاً مینای دندان‌ها بیش از حد تراشیده شود و به عاج برسد، یا روش انجام کار با دقت و صرف زمان کافی نباشد، مشکلات زیادی در پی خواهد داشت که شاید بعضاً قابل جبران نباشند.

محمدپورزرندی افزود: علم درمان‌های زیبایی دندانپزشکی آنقدر گسترده است که تخصص‌های جداگانه دانشگاهی برای آن تعریف شده و هر روز شاهد روش‌های جدید هستیم که می‌بایست توسط متخصص دانشگاهی انجام شود.
وی به یک مورد از درمان‌های زیبایی دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در روش لامینیت سرامیکی یا همان ونیر سرامیکی (چینی)، ابتدا دندانپزشک تراش کمی روی دندان‌ها انجام داده، قالب گیری می‌کند و سپس قالب‌ها به لابراتوار فرستاده می‌شود. لامینیت‌های سرامیک در لابراتوار آماده شده و در جلسه بعد روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. تراش لامینیت با تراش روکش متفاوت بوده و بسیار کمتر است و فقط ۰.۳ تا ۰.۵ میلی متر از سطح روی دندان برداشته می‌شود.

محمدپورزرندی تاکید کرد: روش انجام لامینیت و مقدار تراش دندان‌ها بسیار مهم است. دندانپزشک ماهر و متبحر می‌تواند در بسیاری از موارد بدون هیچ گونه تراش و بدون آسیب به مینای دندان‌ها این درمان را انجام دهد.
این متخصص دندانپزشکی زیبایی گفت: هر کسی که مایل است به فرم دلخواه و زیبایی برای دندان‌های خود برسد، باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کند که با روش‌ها و تکنیک‌های ترمیم دندان کاملاً آشنا باشد و بتواند متناسب با نوع دندان و ویژگی‌های شخص بیمار، بهترین نتیجه ممکن را برای او رقم بزند. همچنین، این متخصص دندانپزشکی، باید در مهارت‌های زیبایی شناسی به درک بالایی دست پیدا کرده باشد.محمدپورزرندی افزود: وجود چنین شخصی متضمن بهبود ظاهر و اصلاح طرح لبخند افراد خواهد بود.
برچسب ها: دندان پزشکی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها