به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۵۶۸۸۶

کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان

کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان
گروه علمی: محققان در جدیدترین پژوهش‌های خود موفق به کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان شدند که این هاله قادر است هوای تنفسی ما را تمیز کند.تحقیقات و پژوهش‌های بشری روز به روز درهای تازه‌ای از دنیای ناشناخته‌ها را باز می‌کند و بر دانش آدمی می‌افزاید. به تازگی محققان متوجه شده‌اند وقتی اوزون موجود در هوا با روغن و پوست بدن انسان واکنش نشان می‌دهد، مه نامرئی توسط بدن انسان تولید می‌شود که حاوی مولکول‌های پاک کننده هوا است.

نور خورشید مضر و حاوی مولکول‌های سمی است که می‌تواند به پوست انسان آسیب برساند. مولکول‌های رادیکال OH اگرچه عمر کوتاهی دارند، اما باعث تشکیل هاله پاکسازی کننده‌ای می‌شوند که مولکول‌های سمی خورشید را خنثی می‌کند. به این مولکول‌های رادیکال، شوینده اتمسفر می‌گویند.هم‌اکنون کشف هاله‌ای عجیب در اطراف بدن انسان نشان می‌دهد که یک میدان اکسیداسیون دور بدن انسان‌ها ایجاد می‌شود و این هاله همان مولکول‌های رادیکال ‌OH هستند که البته توسط بدن انسان‌ها تولید می‌شوند. محققان نمی‌دانند که آیا چنین میدانی مفید است یا مضر، چرا که تأثیر آن برای انسان ناشناخته است.
 
به گفته پروفسور جاناتان ویلیامز از موسسه شیمی ماکس پلانک در آلمان، میدان مذکور احتمالا هوا را قبل از تنفس تمیز می‌کند، اما اطلاع دقیقی از آن نداریم. احتمالات دیگری هم وجود دارد که نگران‌کننده‌تر هستند. برای مثال ممکن است یک ترکیب که تصور می‌شود بدون خطر است، پس از اکسید شدن در میدان OH سمی‌تر شود. ویلیامز گفته به تازگی این میدان کشف شده و باید تحقیقات بیشتری روی آن صورت پذیرد.
برچسب ها: بدن انسان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها