به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۵۷۲۶۶

قطر، کارت تاج برای دور زدن تحریم‌ها

گروه ورزشی: مهدی تاج، رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران، در جریان نشست خبری دیروزش با اصحاب رسانه از نکته‌ای جدید پرده برداشت.
قطر، کارت تاج برای دور زدن تحریم‌ها
وصول طلب‌های ارزی فدراسیون فوتبال ایران از فیفا و ای‌اف‌سی با توجه به وضع تحریم‌های آمریکا علیه کشور، از مقطع حضور ویلموتس تا به امروز میسر نبود. کمااینکه فدراسیون فوتبال هم دیگر نمی‌توانست طرف‌های حساب خودش را برای دریافت معوقات‌شان به فیفا معرفی کند و همین موضوع چالش اقتصادی مهمی پیش پای فدراسیون فوتبال به شمار می‌رفت.
اما عصر دیروز، مهدی تاج که کرسی نایب‌رییسی AFC را هم در اختیار دارد، پرده از موضوع مهمی برداشت که ادامه‌دار شدن آن می‌تواند موجب پایان مشکلات مالی فدراسیون فوتبال شود.
تاج در بخشی از صحبت‌هایش در خصوص پرداخت مبالغ مورد نیاز برای برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی در اتریش، از انتقال این پول به کمک ای‌اف‌سی خبر داد و گفت:"یک انتخاباتی صورت گرفته و ناظران فیفا و ای‌اف‌سی گزارش دادند، آقای اینفانتینو و شیخ سلمان تبریک گفتند که تبریکشان عادی نبود و می‌خواهند کمک کنند. من دنبال این هستم که هشت میلیون دلار از پول خودمان را از ای‌اف‌سی تحویل بگیریم و فیفا باید واریز کند. همین امروز ای‌اف‌سی پول لازم برای برگزاری دو بازی دوستانه را به حساب قطر ریخت و قطر به حساب تیم اتریشی واریز کرد تا ما بدون مشکل بتوانیم بازی را برگزار کنیم."
با این حساب اگر مهدی تاج بتواند در آینده هم از این راه‌کار برای خروج از بحران انتقال منابع ارزی ایران در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب فدراسیون استفاده کند، احتمالا با دریافت این مبالغ علاوه بر پرداخت بدهی ویلموتس، فدراسیون را هم به آرامش مالی خواهد رساند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها