به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۳۵۸۳۵۷

اكنون،زمان توافق قوی‌تر با ایران است

اكنون،زمان توافق  قوی‌تر با ایران است
گروه بین الملل:یک مقام ارشد اسرائیلی از اروپا و آمریکا خواستار توافقی "طولانی‌تر و قوی‌تر" بر سر برنامه اتمی ایران شده است.
او  گفت« مذاکرات جاری که هدفش بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ است، پس از ارائه مدارکی از سوی اورشلیم مبنی بر این که ایران به توافق پایبند نبوده، شکست خورده است.
این مقام اسرائیلی که به همراه یئیر لاپید به آلمان سفر کرده، گفته است: «ما اطلاعاتی به اروپایی‌ها دادیم که ثابت می‌کند، در حالی که مذاکرات در جریان است، ایرانی‌ها دروغ می‌گویند.»
یئیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل نیز در اولین روز ورودش به آلمان گفت که اطلاعات جدیدی درباره فعالیت‌های اتمی ایران به اروپایی‌ها داده است. او اما از جزئیات این اطلاعات چیزی نگفت.
مقام ارشد اسرائیلی که نامی از او برده نشده با اشاره به اینکه در حال حاضر گفت و گویی با ایران در وین در جریان نیست  گفت: «الان زمان آن است که گفت و گوهای استراتژیک امریکا و اروپا درباره یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران آغاز شود.»
او ادامه داد: «اما الان آمریکایی‌ها باید از یک تهدید باورپذیر نظامی صحبت کنند و در عین حال همه طرفین باید برای یک توافق بهتر فشار بیاورند. ما به توافقی بدون "غروب آفتاب" نیازمندیم.»مطابق توافق برجام، برخی از محدودیت‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران در تاریخ معینی برداشته خواهد شد که از آن با عنوان "غروب آفتاب" نام برده شده است. اسرائیل و جمهوری خواهان امریکا مخالف این بند هستند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها