به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۳۶۰۳۱

افزايش تردد خودروهای پلاک اروند

گروه اقتصادي: قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خوزستان خبر داد
افزايش تردد خودروهای پلاک اروند
عبدالله کعبی گفت: خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه‌اندازی این طرح، فقط امکان تردد در آبادان و خرمشهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی کنند ولی از این پس خودروهای شخصی دارای پلاک اروند می توانند به سایر شهرهای استان تا شعاع 120 کیلومتر تردد کنند. وی خاطرنشان‌كرد: کلیه شهروندان ساکن استان خوزستان امکان خرید خودروهای پلاک اروند را دارند.

كعبي با اشاره به این‌که تردد در این شعاع پیش‌تر تا شهر اهواز مرکز استان خوزستان انجام می‌شد، اظهارکرد: اکنون این شعاع تردد برای سایر شهرهای استان همچون ماهشهر و غیره که در این شعاع قرار دارند نیز قابل اجرا است. همچنین در روزهای پنج‌شنبه و جمعه خودروهای شخصی دارای پلاک اروند اجازه تردد در کل استان خوزستان را دارند و نیاز به گرفتن مرخصی ندارند. وی یادآورشد: تردد خودروهای آمبولانس، آتش‌نشانی و تاکسی‌دارای پلاک اروند در کل استان در تمام روزها بلامانع است.


عضو موظف هیات مدیره منطقه آزاد اروند خاطرنشان‌کرد: مالکان خودروهای پلاک اروند امکان مسافرت به سایر نقاط کشور را دارند که این موضوع منوط به اخذ مرخصی از واحد خودرویی سازمان منطقه آزاد اروند واقع در گمرک خرمشهر است. کعبی افزود: این خودروها برای تردد و توقف همیشگی در شهرهایی مثل اهواز، ماهشهر، شادگان، دارخوین و ویس مشکلی ندارند و مردم این شهرها هم امکان داشتن این خودروها را خواهند داشت. وي گفت: زمینه تجهیز ناوگان تاکسیرانی آبادان و خرمشهر به ماشین‌های خارجی پلاک اروند فراهم شده است و این حرکت می‌تواند ناوگان تاکسیرانی را در منطقه آزاد اروند متحول سازد
مرجع : ايسنا