به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۰:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۳۶۱۵۹

ديدار سازندگان فيلم‌«نوح»‌ با پاپ فرانسیس

گروه فرهنگ وهنر: پس از کشمکش‌های فراوان، سرانجام سازندگان فیلم «نوح»‌ توانستند با پاپ دیدار کنند.
ديدار سازندگان فيلم‌«نوح»‌ با پاپ فرانسیس
«راسل کرو» - بازیگر نقش حضرت نوح (ع) - همراه تعدادی از عوامل فیلم سرانجام توانستند با پاپ فرانسیس دیدار کنند. به گزارش ورایتی، راسل کرو همراه گروه سازنده‌ی فیلم «نوح» از جمله «دارن آرنوفسکی» - کارگردان فیلم - در دیدار پاپ با مردم در میدان «سنت پیترز» واتیکان حضور یافتند و ملاقات کوتاهی با پاپ داشتند.

در هفته‌های اخیر، راسل کرو بارها در صفحه‌ی توئیتر خود خواستار ملاقات با پاپ شده و از او تقاضا کرده بود که فیلم «نوح» را که برگرفته از انجیل است تماشا کند. این فیلم که محصول کمپانی فیلم‌سازی «پارامونت» است، از 10 آوریل (21 فروردین) در ایتالیا و از 28 مارس (هشتم فروردین) در آمریکا و کانادا اکران می‌شود.

در این فیلم «راسل کرو» در نقش حضرت نوح (ع) ظاهر شده و «اما واتسون»‌، «جنیفر کانلی»‌، «لوگان لرمن»‌، «ری وینستون»، «مارک مارگولیس» و «مدیسون دیون‌پورت» از دیگر ستارگان نام‌آشنایی هستند که بازیگر «گلادیاتور» را در جدیدترین پروژه‌ی آرونوفسکی همراهی می‌کنند. «آنتونی هاپکینز» بازیگر پیشکسوت برنده‌ی اسکار نیز در جدیدترین ساخته‌ی آرنوفسکی نقش «متوشالح»، جد بزرگ حضرت نوح (ع) را بازی می‌کند. آرنوفسکی داستان کشتی حضرت نوح (ع) را با بودجه‌ی نسبتا عظیم 300 میلیون دلاری با همکاری «اسکات فرانکلین» تهیه‌ و تولید کرده است.

فیلم «نوح» به سبب آنچه ارائه‌ی تصویری تاریک و سیاه از زندگی حضرت نوح (ع) دانسته شده، با انتقاد برخی رهبران کلیسا مواجه شده و کمپانی پارامونت نیز پس از این انتقادات اعلام کرده که این فیلم یک اقتباس محض نیست، بلکه از داستان موجود در عهد قدیم انجیل الهام گرفته شده است.

پیش از این نیز هیئت سانسور سینمای کشورهای قطر، بحرین و امارات اعلام کردند به‌دلیل نمایش چهره‌ی حضرت نوح (ع) اجازه نخواهند داد این فیلم در کشورشان اکران شود. دانشگاه «الازهر» مصر نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای مذهب سنی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این فیلم‌ برخلاف دین و شریعت ماست.
مرجع : ايسنا