به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۳۶۱۷۶۱

سناریوی‌سریال سازی‌دیزنی به جنگ‌ستارگان رسید

سناریوی‌سریال سازی‌دیزنی به جنگ‌ستارگان رسید
گروه فرهنگی: مجموعه تلویزیونی «آندور» (Andor) به تازگی از پلتفرم دیزنی در سه قسمت منتشر شده و انتظار می‌رود از این پس، هفته ای یک قسمت از آن پخش شود. الجزیره در گزارشی با اعلام خبر بالا آورده است:
«سریال «اندور» قصه‌ای جدید در دنیای «جنگ ستارگان» است که در دهه هفتاد میلادی با فیلمی به همین نام آغاز شد و به نقطه محوری در فیلم‌های علمی ـ تخیلی بدل گشت.جورج لوکاس، کارگردان این فیلم، پس از دیدین موفقیت «جنگ ستارگان»،  سه گانه آن را ساخت. سپس سه گانه دیگری به عنوان پیش درآمد برای «جنگ ستارگان» ساخته شد. در ادامه کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۲ حق پخش مجموعه «جنگ ستارگان» را خریداری کرد و سه گانه جدیدی در ادامه آن روانه بازار کرد.

دیزنی تا کنون چه در سینما و چه در پلتفرم تقریبا جدیدش، با استفاده حداکثری از آثاری که حق پخششان را در اختیار دارد، روش موفقی را طی کرده است. به عنوان مثال «مارول کامیکس» را به مجموعه‌ی پرمخاطبی تبدیل کرده که چندین فیلم و سریال دارد. اما بر عکس دنیای مارول که خود دیزنی خلقش کرده، «جنگ ستارگان» را پس از ظهور موفقش به دارایی‌هایش افزوده و مجموعه‌ای محبوب را همراه با تماشاگرانش از آن خود کرده است.

دیزنی پس از سه گانه‌ای که بر «جنگ ستارگان» ساخت، تک فیلمی به نام «Rogue One» را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار پخش کرد و به خاطر محبوبیت قهرمان این فیلم با بازی دیه‌گو لونا، سریال «Andor» با بازی او ساخته شده و اتفاقات آن قبل از فیلم «Rogue One» روی می‌دهد. بنابراین این سریال پیش درآمدی بر یک فیلم اسپین آف از «جنگ ستارگان» است و برای فهم ‌آن باید حداقل ۱۰ فیلم را در پلتفرم دیزنی یعنی چیزی حدود ۲۰ ساعت، تماشا کنید.

این همان فکر تجازی دیزنی برای امپراتوری بر بازار سرگرمی است که با ساخت اسپین آف‌ها و سریال‌هایی بر اساس فیلم‌های محبوب، مخاطبان را به دنبال خود می‌کشاند. اکنون سایر پلتفرم‌های پخش کننده فیلم و سریال هم به این فکر افتاده‌اند. برای مثال اخیرا اعلام شده اسپین آف هایی از سریال‌های «پیکی بلایندرز» و «چیزهای عجیب» که توسط نتفلیکس ارائه می‌شوند، ساخته خواهد شد.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها