به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۶۱۷۹۱

جزییات دردناک مرگ ۷مرد در گردوتکانی همدان

جزییات دردناک مرگ ۷مرد در گردوتکانی همدان
گروه حوادث:مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به اعلام حوادث گردوتکانی در استان پرداخت و گفت: ۷ نفر در استان همدان در فصل گردوتکانی دچار حادثه منجر به مرگ شده‌اند. دکتر ارتین کمالی در توضیح این خبر اظهار کرد: روز یکشنبه ۱۰ مهرماه- یک مرد ۴۶ ساله در باغ‌های عباس‌آباد شهر همدان در حال گردوتکانی بوده که بر حسب اتفاق سیم برق سه فار از داخل درخت‌ها عبور کرده بود و این فرد متوجه نبوده و با سیم برخورد و فوت می کند که علت مرگ برق گرفتگی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۸ مهرماه نیز یک مرد ۴۵ ساله در همدان در حال گردوتکانی از درخت سقوط کرده و فوت می کند، افزود: در ۲۷ شهریورماه هم یک مرد ۶۵ ساله در اسدآباد و در ۱۵ شهریورماه یک مرد ۶۲ ساله در تویسرکان در حین گردوتکانی از درخت سقوط کرده و جان باختند.

کمالی به حادثه رخ داده در یکی از روستاهای شهر سرکان در ۵ مهرماه اشاره و مطرح کرد: یک خانواده سه نفره به منظور گردوتکانی به باغ می روند و چون کارشان به اتمام نرسیده و خسته می شوند تصمیم به شب مانی و بیتوته در چادر کرده و ذغال درست می کنند که متأسفانه با استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت و مرگ می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با آغاز فصل گردو تکانی از باغات استان متأسفانه شاهد حوادث دلخراش این چنینی هستیم، خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث سقوط از درخت در شهرستان تویسرکان اتفاق می افتد.مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان بیان کرد: با وجود هشدارهای مکرر برای جلوگیری از بروز سوانح ناشی از گردوتکانی، بی توجهی به این توصیه و هشدارها همه ساله منجر به فوت و مصدومیت جمعی از مردم می شود.

وی با بیان اینکه باغداران باید از روش های ایمن برای گردو تکانی استفاده کنند، گفت: استفاده از روش های نوین برای برداشت گردو از جمله اقدامات مؤثر برای پیشگیری از این سوانح است همچنین به کارگیری دستگاه ها برای تکاندن درخت گردو نیز نقش مؤثری در کاهش حوادث در این زمینه دارد.
مرجع : رکنا
برچسب ها: حوادث ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها