به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۳۶۲۵۴۴
شغل طارمی در پورتو عوض شد!

پیروزی رئال و توقف پاریس در شب اخراج راموس

پیروزی رئال و توقف پاریس در شب اخراج راموس
گروه ورزشی: در شبی که رئالی ها بار دیگر کریم بنزما را در اختیار نداشتند، این تیم موفق شد با تک گل ادر میلیائو به برتری برسد و بالاتر از بارسا در صدر جدول لالیگا قرار بگیرد.
رئالی ها بازی را بهتر آغاز کردند و تنها سه دقیقه از بازی سپری شده بود که به گل رسیدند. روی یک ضربه کرنر بود که میلیائو روی تیر اول ارسال لوکا مودریچ را قطع کرد و رئال را پیش انداخت.

بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد و اگرچه رئالی ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نمی توانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند. در مقابل، در دقیقه 22 چیزی نمانده بود که ختافه به گل تساوی برسد اما آنخیلری که با پاس کارلس آلنیا صاحب موقعیت شده بود، ضربه اش را از کنار دروازه به بیرون زد.
در ادامه باز هم این بازیکنان رئال بودند که بازی را در دست داشتند اما تا دقیقه 39 طول کشید تا یک بار دیگر روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کنند. این بار فده والورده بود که با یک ارسال برای رودریگو موقعیت ایجاد کرد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که سوریا، دروازه بان حریف، حضور داشت.
چهار دقیقه بعد داور برخورد وینیسیوس و لوئیس میلا درون محوطه جریمه ختافه را پنالتی تشخیص داد اما بعد از استفاده از VAR، تصمیمش را تغییر داد. در نهایت این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.
 نیمه دوم هم با حملات رئال آغاز کرد و در دقیقه 49 همه چیز برای زدن گل دوم این تیم آماده بود اما ضربه رودریگو را سوریا برگشت داد و ضربات اورلین شوامنی و مودریچ هم راهی به چهارچوب دروازه حریف پیدا نکرد.


یک دقیقه بعد نوبت بازیکنان ختافه بود که روی دروازه رئال خطرساز شوند اما ضربه آلنیا را کارواخال بلوکه کرد و سپس شوت دوارته به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 58 رودریگو بار دیگر دروازه ختافه را باز کرد اما VAR این گل را هم به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.
در ادامه هر دو تیم دست به چند تعویض زدند اما هیچ یک از آنها نتوانست تغییر خاصی در روند بازی ایجاد کند. در دقایق پایانی باز هم این رئالی ها بودند که تلاش بیشتری برای زدن گل دوم انجام دادند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با نتیجه 1-0 به پایان رسید.  
در چارچوب دیدارهای هفته نُهم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتو در حالی که مهدی طارمی را مثل همیشه در ترکیب ابتدایی و خط حمله داشت، از ساعت ۲۰:۳۰ شنبه شب در استادیوم مونیسیپال د پورتیمائو مقابل تیم رده ششمی پورتیموننسی رفت.
مهدی طارمی که اخیرا به‌عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر پرتغال معرفی شده بود، انگیزه خاصی مقابل پورتیموننسی داشت تا بتواند مثل بازی برگشت فصل قبل برابر این تیم هت‌تریک کند و گل بزند، اما یک اتفاق تکراری برای او مثل دو دیدار گذشته رخ داد.
ستاره ایرانی پورتو که در دقیقه ۱۴ یک کارت زرد گرفته و دومین اخطارش در این فصل را دریافت کرده بود، در دقیقه ۲۲ با شوت فنی قصد گلزنی داشت که ضربه او برگشت داده شد و همین توپ ثانیه‌هایی بعد با انتقال به جناح راست و پاس‌کاری بین اوتاویو و اوانیلسون، با شوت زمینی اوتاویو تبدیل به گل شد.
طارمی که در تلاش برای زدن ششمین گل فصل خود در لیگ برتر پرتغال بود، در دقیقه ۳۹ شوت خطرناکی به سمت دروازه پورتیموننسی زد که گلر این تیم با واکنش تماشایی توپ را دفع کرد.
در دقیقه ۵۲ مهدی طارمی با یک توپ‌گیری و فرار عالی در سمت چپ محوطه جریمه پورتیموننسی، یک موقعیت خطرناک برای پورتو به وجود آورد که پاس کات‌بک او را په‌په به راحتی و با شوت زمینی وارد دروازه کرد و دومین گل تیمش را به ثمر رساند.
طارمی که در دو مسابقه اخیرشان یک پاس گل در هفته گذشته لیگ برتر پرتغال مقابل براگا داده و در دیدار لیگ قهرمانان اروپا برابر بایر لورکوزن دو پاس گل ثبت کرده بود، همین روند را در بازی با پورتیموننسی دنبال کرد و به جای گلزنی، یک پاس گل دیگر داد تا روند گل‌سازی او ادامه‌دار باشد.

ستاره ایرانی پورتو که دو شوت به سمت دروازه پورتیموننسی زده ولی در گلزنی ناکام مانده بود، در دقیقه ۸۸ از زمین بیرون رفت تا نُهمین بازی فصل او در لیگ برتر پرتغال با ثبت چهارمین پاس همراه باشد.
تیم فوتبال پورتو در شبی که مهدی طارمی دوباره درخشان ظاهر شد، به برتری ۲ بر صفر مقابل پورتیموننسی دست یافت تا ۲۲ امتیازی شود و با سه امتیاز کمتر از بنفیکا در رتبه دوم جدول لیگ برتر پرتغال بماند.
پاری‌سن‌ژرمن هم ۱۰ نفره مقابل رنس به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون‌گل دست پیدا نکرد. در دیداری از هفته دهم لیگ ۱ فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن مقابل رنس به تساوی بدون‌گل رسید. در این دیدار دقیقه ۴۱ سرخیو راموس با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.
با وجود این تساوی، پی‌اس‌جی با ۲۶ امتیاز صدرنشین باقی ماند. رنس هم با ۸ امتیاز تیم چهاردهم جدول است.
 
برچسب ها: فوتبال اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها