به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۶۵۹۲

آخرین محدودیت‌های تردد در جاده‌های کشور

گروه جامعه: رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، گفت: به علت بار ترافیکی سنگین جاده چالوس، تردد از میدان امیرکبیر به سمت چالوس از ساعت 12 و در جاده هراز، تردد از رودهن به آب اسک، مشاع از ساعت یک بعدازظهر امروز (جمعه) ممنوع است.
آخرین محدودیت‌های تردد در جاده‌های کشور
سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به این که وضعیت جوی تمام محورهای کشور مساعد است گفت: محورهای خراسان شمالی، رضوی، گلستان، گیلان، رشت، مازندران، قزوین، فیروزکوه، فارس، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و تهران به سمت استانهای شمالی و بالعکس بار ترافیکی پرحجم و روان هستند. وی با بیان اینکه محور چالوس به کرج و بالعکس از بار ترافیکی سنگینی برخوردار است، افزود: به همین علت از ساعت 12 امروز تردد خودروها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع بوده و از ساعت 15 نیز مسیر از چالوس به سمت تهران یکطرفه خواهد شد. همچنین در جاده هراز از ساعت یک بعدازظهر تردد از رودهن به سمت آب اسک، مشاع ممنوع بوده و از ساعت 15 این محور از آب اسک به سمت تهران یکطرفه خواهد بود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به محورهای جنوبی کشور که از روز گذشته به علت بارندگی دچار انسداد شده بودند، اظهار کرد: از امروز تمام محورهای جنوبی کشور از جمله محورهای میناب – جاسک و جاسک به کنارک بازگشایی شده است. حمیدی در پایان با توصیه به رانندگان در حال سفر، اظهار کرد: رانندگان با گذشت و صبوری، سفری ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

هشدارهای پلیس به رانندگان
با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی هشدارهایی را برای رانندگی در جاده‌های کشور به رانندگان ارائه کرد. پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر ضرورت استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی مسافران خودروهای سواری از رانندگان خواست از نشاندن کودکان و خردسالان در صندلی جلوی خودرو پرهیز کرده و هنگام استفاده از تلفن همراه در منتهی الیه سمت راست جاده توقف کرده و پس از اتمام مکالمه به رانندگی خود ادامه دهند.

سبقت و سرعت غیرمجاز نیز از خط قرمزهای پلیس در جاده‌های کشور محسوب می‌شود. همچنین به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی رانندگان حتما باید هنگام تغییر مسیر و اقدام به گردش و دور زدن از راهنما استفاده کرد و توجه داشته باشند که در تمامی معابر، سرعت با دوربین و توسط بازرسان و عوامل گشت نامحسوس کنترل می شود.

خودداری از رانندگی هنگام خستگی یا بیماری از دیگر هشدرهای پلیس به رانندگان است و همچنین از آنان خواسته شده در مسیرهای بارانی توجه بیشتری به رانندگی خود داشته باشند، چراکه لغزندگی جاده و عدم رعایت سرعت مجاز از عوامل مهم ایجاد تصادفات رانندگی در هوای بارانی است. رانندگان و مسافران نوروزی همچنین باید ز پارک کردن اتومبیل خود در نقاط خلوت و قرار دادن اسناد داخل آن خودداری کنند.
مرجع : ايسنا