به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۶۸۵۸۴

چگونه پوشال کولر سلولزی را تمیز کنیم

گروه کسب و کار:
چگونه پوشال کولر سلولزی را تمیز کنیم
مجموعه نیکاسان عرضه کننده انواع پد سلولزی است که در کنار این محصول، انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی را نیز به فروش می‌رساند. این مجموعه با بهره مندی از کادری متخصص می‌تواند مناسب ترین نوع پد سلولزی را به افراد معرفی کند.
افرادی که از پد سلولزی کولر استفاده می‌کنند در مورد چگونگی تمیز کردن آن همواره سوالاتی را مطرح می‌کنند. در اینجا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه پوشال کولر سلولزی را تمیز کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.
 
پدهای سلولزی با ویژگی‌های ساختاری خاصی که دارند، تاثیر بسزایی بر خنکی بیشتر هوا و کاهش مصرف آب خواهند داشت. با این حال، اگر در نگهداری پدهای سلولزی کوتاهی شود، کیفیت و کارایی کولر سلولزی به شدت کاهش پیدا می‌کند.
سرویس کولر سلولزی تفاوت چندانی با کولر معمولی ندارد. اصلی ترین مرحله در راه اندازی مجدد یک کولر سلولزی، تعویض پدهای سلولزی کولر یا شستشوی آن‌ها است. با این حال، لازم است برخی جنبه‌های دیگر مانند روغن کاری، نیاز به تعویض تسمه، تعویض قطعات و مانند آن‌ها نیز ارزیابی گردد.



نحوه سرویس کولر سلولزی
به طور کلی، کولرهای سلولزی و غیرسلولزی ساختار مشابهی با یکدیگر دارند. به همین دلیل نیز در بحث سرویس و تعمیر کولر سلولزی باید تجربه تعمیر یا سرویس کولر آبی معمولی را داشته باشید. سرویس کولر سلولزی با یکی از اهداف زیر می‌تواند انجام گیرد:
●    رفع سر و صدای کولر
●    رفع بوی بد احتمالی که به فضای داخل ساختمان منتقل می‌شود
●    رفع مشکل باد گرم کولر سلولزی
●    کنترل میزان هوای ورودی و خروجی
●    از بین بردن رسوبات انباشته بر روی لایه‌های پد سلولزی (رسوبات تنها بر روی لایه‌های خارجی پدها جمع می‌شوند)
با افزایش سن کولر آبی ممکن است مشکلاتی مانند سروصدای زیاد به وجود آید. در چنین مواردی، توجه به سلامت قطعات کولر بخشی از فرایند سرویس کولر سلولزی خواهد بود. تعویض یاتاقان‌ها، تعویض تسمه و تعویض پروانه از جمله اقداماتی است که به کاهش سروصدای کولر کمک می‌کنند.
برای تعمیر و سرویس کولر سلولزی بهتر است از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. همچنین، در مواردی مانند خرید پد سلولزی لازم است از بهترین برندها انتخاب نمایید. این مساله نقش مهمی در تعیین کیفیت، دوام و کارایی پدهای سلولزی دارد.



راهکارهای نظافت و تعویض پدهای سلولزی
یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی که باید در هنگام تعمیر یا سرویس کولر سلولزی به آن توجه شود، تعویض پد سلولزی است. پدهای سلولزی نیز مانند پوشال‌های چوبی باید بعد از مدت زمان معینی تعویض گردند.
پدهای سلولزی 3 تا 5 برابر پوشال‌های چوبی، طول عمر دارند. اگر پد سلولزی کولر شما همچنان سالم و قابل استفاده است، در هنگام سرویس کولر سلولزی، باید رسوبات روی لایه‌های خارجی آن را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از کشیدن یک برس پلاستیکی نرم روی آن‌ها استفاده کنید. البته با فشار آب ملایم نیز می‌توان این رسوبات را شستشو داد. در هر حال، به هیچ عنوان از شوینده‌های شیمیایی قوی یا اسیدی استفاده نکنید.
روغن کاری قسمت‌های مختلف کولر در بازه‌های زمانی مشخص، کمک می‌کند تا میزان اصطکاک قطعات کولر به حداقل برسد. این مساله به افزایش طول عمر قطعات و کاهش سروصدای آن کمک خواهد کرد.
ممکن است بعد از گذشت یک سال، تسمه کولر سلولزی دچار پوسیدگی یا پارگی شده باشد. ارزیابی تسمه و تعویض آن نقش بسزایی بر افزایش بازده کولر سلولزی خواهد داشت. تعویض آب مخزن کولر نیز یکی از اقداماتی است که باید در حین سرویس کولر سلولزی در نظر گرفته شود. این مورد بر کیفیت و بازده پدهای سلولزی اثرگذار خواهد بود.

ممکن است در برخی روزهای گرم سال، به دلیل درجه حرارت بالای هوا، هوای خروجی از کولر، به اندازه کافی خنک نباشد. این مسئله کاملا طبیعی است و با کاهش درجه حرارت هوا برطرف می‌شود. اما اگر حتی در روزهای نه چندان گرم نیز این مشکل همچنان ادامه داشته باشد، لازم است مواردی چون سلامت موتور کولر، سیستم آبرسانی و کیفیت پد سلولزی بررسی گردد.
دقت کنید که برخی اقدامات مربوط به نگهداری و سرویس انواع کولر نباید فقط یک بار در سال انجام گیرد. برای مثال، تعویض آب مخزن کولر سلولزی بهتر است هر چند وقت یک بار انجام شود. این کار از ایجاد بوی نامطبوع و همچنین، انباشته شدن حجم بالایی از رسوبات بر روی پدهای سلولزی کولر جلوگیری خواهد کرد.
مجموعه نیکاسان با عرضه انواع پد سلولزی با کیفیت امکان خرید این محصول را برای افراد فراهم کرده است. این مجموعه انواع پدهای سلولزی با کاربری‌های مختلف را در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می‌دهد. برای خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها