به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۷۰۰۲۵

فاصله ایران تا دستیابی به بمب اتم

فاصله ایران  تا دستیابی به بمب اتم
گروه بین الملل: مقامات اسرائیل به روزنامه جروزالم پست گفته‌اند، ایران تا رسیدن به توان انفجار و تحویل سلاح هسته‌ای به دو سال زمان نیاز دارد. علت خودداری ایران از جهش به غنی‌سازی ۹۰درصد تهدیدهای نظامی اسرائیل و اقتصادی آمریکا و غرب است.
منابع بلندپایه اسرائیلی با اشاره به این که ایران برای رسیدن به توانایی انفجار و تحویل سلاح هسته‌ای به دو سال زمان نیاز دارد به روزنامه "جروزالم پست" گفته‌اند، اورشلیم  چنان که قبلا نیز اشاره‌هایی به آن شده به فشار جهانی برای جلوگیری از پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران امید دارد.
این بدان معنا است که احتمالا حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران، حتی برای جلوگیری از عبور تهران از آستانه غنی‌سازی اورانیوم تسلیحاتی ۹۰ درصد، هنوز در دستور کار نیست.
قابلیت انفجار هسته‌ای به فرآیند تخصصی خاصی نیاز دارد و با توانایی انفجار مواد منفجره استاندارد متفاوت است، زیرا ساخت و تحویل سلاح هسته‌ای به انطباق‌های غیرمعمول و ویژه‌ای نیاز دارد که باید بر روی موشک بالستیک صورت گیرند تا بتواند یک کلاهک هسته‌ای بالستیک را حمل کند.جمهوری اسلامی ایران از آوریل ۲۰۲۱ سطح غنی‌سازی اورانیوم را تا سطح بسیار بالای ۶۰ درصد افزایش داد و در اوایل مارس ۲۰۲۰ به قدر کافی اورانیوم با غنای پایین در اختیار داشت که بتواند با غنی‌سازی در سطوح بالاتر یک سلاح هسته‌ای تولید کند.
جروزالم پست می‌نویسد، حدود یک دهه پیش نتانیاهو در سخنرانی‌های متعدد در سازمان ملل تهدید کرد که اسرائیل پیش از آن‌که ایران به آستانه غنی‌سازی ۹۰درصد برسد به این کشور حمله خواهد کرد، تعهدی که شاید باید در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در سطح ۶۰درصد اجرا می‌شد.
مقامات آمریکا نیز به جروزالم پست گفته‌اند که در صورت غنی‌سازی ۹۰درصدی ایران، سیاست آمریکا تغییر خواهد کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها