به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۷۴۴۳۰

هوآوی مجوز اختراعات 5G را واگذار می‌کند

هوآوی مجوز اختراعات 5G را واگذار می‌کند
گروه فناوری: اخیرا شرکت هوآوی اعلام‌ کرده که قرار است حق ثبت اختراعات 5G خود را به شرکت رغیب واگذار کند. به نظر می‌رسد دلیل این اقدام، تحریم‌های آمریکا است.به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت تولید گوشی هوآوی مجوز اختراعات 5G را برای رقیب صادر می‌کند زیرا تحریم‌های ایالات متحده این غول فناوری چینی را مجبور به کسب درآمد جدید کرده است.

هوآوی مجوز 5g را واگذار می‌کند
شرکت هوآوی روز جمعه اعلام کرد که مجوز فناوری 5G خود را به شرکت سازنده گوشی رقیب Oppo می‌دهد زیرا به نظر می‌رسد پس از کاهش تجارت گوشی‌های هوشمندش توسط تحریم‌های ایالات متحده، نیاز شدیدی به درآمدزایی جدید پیدا کرده است.هوآوی و اوپو، چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان هستند، این دو شرکت، یک «قرارداد بین مجوزهای متقابل پتنت جهانی» امضا کردند که پتنت‌های ضروری استاندارد سلولی، از جمله 5G را پوشش می‌دهد.

هوآوی؛ صاحب ۱۰۰ هزار پتنت
هوآوی دارای مجموعه عظیمی از بیش از ۱۰۰ هزار پتنت (حق ثبت اختراع) در سراسر جهان است. این شرکت یکی از دارندگان حق ثبت اختراع برتر در فناوری 5G است که نسل بعدی اینترنت موبایل فوق سریع است که به عنوان کلیدی برای پشتوانه سازی صنایع آینده مانند هوش مصنوعی و خودروهای خودران تلقی می شود.
زمانی که نسل جدیدی از فناوری سلولی در حال توسعه است، به اصطلاح استانداردهای جهانی باید همواره روی آنها اعمال شود. این پروتکل‌ها، مشخصات فنی و طراحی هستند که امکان همکاری بین شبکه‌های 5G را در سطح جهانی فراهم می‌کنند و به تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهند با این شبکه‌ها ارتباط برقرار کنند.

نهادهای صنعتی وظیفه ایجاد این پروتکل‌ها را دارند و شرکت هایی مانند هوآوی در ایجاد آنها مشارکت خواهند داشت. این شرکت‌ها فناوری‌هایی را ابداع و سپس آنها را ثبت اختراع می‌کنند. پتنت‌هایی که برای استانداردهای مثلاً 4G یا 5G حیاتی هستند، یک «اختراع ضروری استاندارد» یا SEP در نظر گرفته می‌شوند.هوآوی تاکنون در کسب درآمد از این پتنت‌ها به رقبای خود مانند نوکیا و اریکسون نمی‌رسد.

تحریم‌ها با هوآوی چه می‌کند؟
با این حال، در سال 2019، ایالات متحده در سلسله اقداماتی این شرکت را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد و او را از دریافت محصولات نیمه‌هادی که برای ساخت گوشی‌های هوشمند نیاز داشت، محروم کرد. این امر تجارت گوشی‌های هوشمند این شرکت را که زمانی در جهان رتبه اول را داشت، نابود کرد.سال گذشته، غول فناوری چینی نشان داد که قصد به فروش فناوری خود به سایر شرکت‌ها از طریق ثبت اختراع را دارد.

این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که انتظار دارد بین سال‌های 2019 تا 2021 حدود 1.2 تا 1.3 میلیارد دلار از طریق مجوز مالکیت معنوی خود درآمد کسب کند. هوآوی اعلام کرد که انتظارات درآمد مالکیت معنوی خود را برای سال 2021 برآورده کرده است، اما رقمی ارائه نکرد. 5G به بخش بحث برانگیز نبرد فناوری گسترد بین ایالات متحده و چین تبدیل شده است. هر دو کشور به آن به عنوان یک فناوری حیاتی نگاه می کنند. اما ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است که هوآوی یک تهدید امنیت ملی است و سایر کشورها را تحت فشار قرار داده است تا این شرکت چینی را از زیرساخت های 5G خود منع کنند. این درحالی است که هوآوی بارها این موضوع را رد کرده است.
برچسب ها: هوآوی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها