به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۷۴۹۴۳

تاثیر ذخیره سازی نفت خام در مدیریت بازار جهانی

تاثیر ذخیره سازی نفت خام در مدیریت بازار جهانی
گروه اقتصادی:معاون امور سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران گفت: بخش ذخیره‌سازی نفت خام از دو جهت استمرار تولید و مدیریت بازار جهانی نفت اثرگذار است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر مقیسه، معاون امور سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران گفت: بخش ذخیره‌سازی نفت خام از دو جهت استمرار تولید و مدیریت بازار و ایجاد ارزش‌افزوده ناشی از فروش نفت بسیار حائز اهمیت است، نخستین بار است که فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ذخیره‌سازی نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد، البته پیش از این بخش خصوصی در پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی در پایانه جاسک و قشم فعال بوده، اما این همکاری‌ها با ترک تشریفات مناقصات بوده است.

معاون امور سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران با اشاره به چارچوب و ساختار قراردادی در پروژه‌های ذخیره‌سازی نفت خام گفت: بر اساس قرارداد، شرکت ملی نفت ایران فقط نفت خام را با مشخصات تعیین‌شده به سرمایه‌گذار تحویل می‌دهد و بقیه امور از جمله طراحی، ساخت، احداث، تأمین مالی، ذخیره‌سازی، نگهداری و تحویل نفت خام به شرکت نفت بر عهده سرمایه‌گذار است.

مقیسه مدت زمان قرارداد پروژه مخازن ذخیره‌سازی نفت خام را حداکثر ۱۸ سال اعلام کرد و گفت: دوره احداث فاز نخست حداکثر ۲۴ ماه از تاریخ امضای قرارداد، دوره احداث فاز دوم حداکثر ۱۲ ماه پس از فاز نخست و دوره ذخیره‌سازی نفت خام نیز حداکثر ۱۵ سال پس از خاتمه دوره در نظر گرفته شده است.به گفته وی، مالکیت نفت خام در این قرارداد تحت هر شرایطی به شرکت ملی نفت ایران و مالکیت مخازن و تأسیسات جانبی در مدت قرارداد و پس از آن به سرمایه‌گذار تعلق دارد.
برچسب ها: نفت خام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها