به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۳۷۶۴۶۲

قالیباف، مسئول نارضایتی‌های اخیر را معرفی کرد

قالیباف، مسئول نارضایتی‌های اخیر را معرفی کرد
گروه سیاسی: رئیس مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد،گفت: اگر آنچه که در مجلس به تصویب رسید اجرایی می شد و کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به شکل سبد معیشتی داده می‌شد امروز نارضایتی هایی که وجود دارد را شاهد نبودیم.
محمد باقر قالیباف افزود:ما نسبت به سیاست های جبرانی تورم و حفظ  قدرت خرید آنها اقداماتی را در مجلس انجام دادیم. البته در مرحله اجرا به  هدف نهایی نرسیدیم که دلایل مختلفی دارد. ما در بحث جبران حذف ارز ترجیحی بحثمان  سبد کالا بود و در مجلس این مسئله تصویب شد تا مردم افزایش نرخ ها در کالاهای اساسی مخصوصا در حوزه معیشتی را احساس نکنند.
وی گفت: در بحث مربوط به ارز ترجیحی آنچه که در قانون تصویب شد این بود که ما یک سامانه ارزی داشته باشیم تا سیاست های غلط که تثبیت نرخ ارزی اسمی بود را از دستور کار خارج کنیم که البته این مسئله در اجرا مشکل دارد. همچنین یک بخش آن بود که ما باید با سبد کالا نیازهای اساسی مردم را تامین می کردیم. من می گویم این کار چون ناقص انجام شده باید در برنامه هفتم اصلاح شود و هم دولت و هم مجلس دغدغه اول خود را حتما معیشت مردم قرار دهند و اگر سبد کالا را هر چه زودتر پیاده سازی کنیم می توانیم قدرت خرید مردم را به ویژه در کالاهای اساسی حفظ کنیم. البته این به معنای تثبیت قیمت کالاهای اساسی نیست.


 

ب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۰:۱۲
پستونک رو خرید بالاخره یا نه (410905)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها