به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۳۷۶۸۱۲

درود بر ابوالفضل پورعرب برای پیچاندن گوش مجری تلویزیون

درود بر ابوالفضل پورعرب برای پیچاندن گوش مجری تلویزیون
گروه فیلم:  در برنامه ویژه شب یلدا شبکه ۵ سیما ابوالفضل پورعرب یکی از مهمانان برنامه بود. در این برنامه چند اتفاق رخ داد که نشان داد پورعرب جایگاه خود را به عنوان یک هنرمند بسیار خوب می‌شناسد.اتفاق اصلی و مهم این بود که ابوالفضل پورعرب از تریبونی که به دست آورده بود از رهبر انقلاب درخواست کرد تا بازداشتی ها را عفو عمومی بدهند و ببخشایند تا یک آشتی ملی برقرار شود.
 
درخواست خود را اینگونه مطرح کرد: «خواهش می کنم این بچه ها (بازداشتی‌ها ناآرامی‌های اخیر) را عفو عمومی بدهند تا یک آشتی ملی برقرار شود. اینها بچه های ما هستند. اگر جایی در پیشگاه شما دارم حرفم را بخرید.»
اما نکته دیگر که آن هم بسیار قابل تامل بود اینکه در مقابل شوخی‌های بیمزه و حتی توهین امیز یکی از مجری‌های برنامه سکوت نکرد و جواب داد و حتی به صراحت گفت که این شوخی‌ها در حد من و این برنامه شب یلدا نیست، گفت: «از این شوخی‌ها با من نکن، چون من برنمی‌تابم».
....

البته و صد البته که مشکل از مدیرانی است که چنین اشخاصی را به عنوان مجری انتخاب کرده‌اند. وقتی که معیاری برای انتخاب مجری برنامه وجود نداشته باشد و فقط به دلیل اینکه این شخص بامزه است یا خوب تقلید صدا می‌کند آنتن برنامه زنده و مهمی چون شب یلدا را در اختیارش می‌گذارید نتیجه آن هم چنین فضاحتی است که به یکی ازمطرحترین بازیگران سینمای بعد از انقلاب چنین شوخی توهین آمیزی را انجام دهند.

ابوالفضل پورعرب به شهادت تاریخ سینمای ایران اولین ستاره سینمای بعد از انقلاب است که با فیلم عروس (بهروز افخمی) در زمانه‌ای که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت در میان تمام مردم ایران شناخته شده بود و می‌توان گفت یک سوپر استار به تمام معنا بود.اتفاقا بعد از فیلم عروس و مطرح شدن او به عنوان جوان اول سینمای ایران در سال ۱۳۶۹ او با بازی در فیلم‌هایی چون نرگس (رخشان بنی‌اعتماد) ، آواز تهران (کامران قدکچیان) ، مردی شبیه باران (سعید سهیلی) و ...  جایگاه خود را در نقش‌های جدی و احساسی را هم تثبیت کرد. دانش‌آموخته بازیگری از دانشگاه هنر تهران است و لیسانس بازیگری دارد.

نکته جالب توجه این است که معمولا در برنامه‌های تلویزیونی این شکلی که یک مجری مزه پراکنی می‌کند مهمانان برنامه بنا بر هر دلیلی (از حجب و حیا گرفته تا دوری از جنجال و ...) سعی دارند جواب ندهند و یا به قول معروف بگذارند و بگذرند. اما ابوالفضل پورعرب برعکس عمل کرد و به حق جواب گستاخی مجری را داد.
این که یک برنامه قرار است تولید شود و هر کسی چون به عنوان مجری انتخاب شده است به خود اجازه بدهد که هر حرفی را به زبانش بیاورد تا مخاطب بخندد! و هیچ حد و حدودی برای خودش قائل نباشد واقعا با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست.شاید برخی بگویند که این مجری همین است او اهل مزاح و شوخی است، به این افراد باید گفت امثال شما با این استدلال‌ها به این اشخاص اجازه می‌دهید که چنین بی پروا و گاه بی نزاکت حرف بزنند. این ریش سفیدی و چشم پوشی به نفع هیچ کس نیست نه خود مجری ، نه مخاطب تلویزیون و نه جامعه.
....
مرجع : عصر ایران

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۰۱:۲۲
درود به شرفت بزرگوار (411239)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۳:۵۱
اصلا چرا رفتی تلویزیون.شان خودتو آوردی پائین. (411332)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۲۲:۱۹
مجریان بی تجربه (411396)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۲۲:۴۱
اقا اینقدر شور نزن شب جشن بوده یه شوخی کرده بنده خدا (411400)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۲:۵۹
ایران عزا داره جشن چی کاسه لیس (411729)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۰۹:۱۵
گفت وبعد شنید و مغدرت خواست از شوخیش.بعدم برا مردم مثلا شوخی کرد .ولی راه میوفتن.حتما باید باب میل برخی باشه تا خوب بشه.یا برخی کشورا؟!جیسون رضائیان باشه خوبه (411427)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۳
اینکه داشت میمردیهویی زنده شد (411443)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۰۷
باید خجالت بکشه کس که هم سن تو نیست با چه حقی این شوخی ها را انتخاب می کنی جای تاسف داره (411499)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۲۰:۴۰
دورد به شرفت..مردم دوست داشتند.و الان بیشتر به دل مردم نشستی (411544)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۲۳:۲۲
سامان گوران عشقه (411559)
حمید ریاضی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۰۰:۱۷
آقای پور عرب تشریف برده به تلویزیون و رفته به برنامه ای که مجری آن یک خنداننده است.
چه انتظاری داشت.
در برنامه شاد، عزاداری که نمی کنند، بزله گویی می کنند.
مجری گفت، بلاخره با هم زیر یک لحاف رفتیم، کارش ایجاد خنده با لودگی است، خیلی از هنرپیشه ها و ورزشکار های شاخ را دست می اندازد.
کمی واقع بین باشیم. (411560)
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۲:۳۵
هر شوخی جایی داره....و احترام باید جایگاهشو از دست نده (411726)
Amin
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۳:۲۴
حرفشون به نوعی همجنس گرایی به حساب میاد . بیننده های برنامه هم خانواده ها هستن . جناب پورعرب هم همسن پدرشونه که اینطوری باهاش شوخی میکنن .
مجری برنامه های طنز آزاده هرجور دلش میخواد با مهمان شوخی کنه ؟ کی همچین قانونی گذاشته ؟ (412693)
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۸
هرچی بر اصل میگم تک تایید میشه وقتی گفتم نشان اتمام جمهوری ورود تخت منه. ــتک صداش ۷۰نفر هم بنظر میشد بشنونند..... بقران. ـ. ـــــجانان. ـ (411595)
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۲:۴۷
آقای گوران به کی بی احترامی نکرده آقای پورعرب جای پدر آقای گوران نباشه از نظر سنی ازش بزرگتره آخه این چه حرفی بود که زد (411598)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۶
امیدوارم که به نیت
حرف مردم رفته باشه

ورنه رفتن به این مکان
مطلوب مردم نیست (411614)
بهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۲:۴۴
درود بر استاد پور عرب عزیزم (411728)
ایرانم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۲:۲۳
جالبه آقای پورعرب ازیک شوخی باخودش نمیگذره حتی بعدازچندین بارعذرخواهی وتاآخربرنامه باتلخی وتندی بااون گوران بیچاره صحبت میکنه اونوقت چنددیقه بعدواسه همه اغتشاشگراطلب عفومیکنه وحرف ازآشتی میزنه،اونم درحالیکه رهبری ومقامات قضایی بارهااعلام کردن حساب فریب خورده هاوجوانان احساساتی،ازبقیه اغتشاشگراکه بابرنامه وهدف ازقبل برنامه ریزی شده مرتکب جرم وجنایت شدن جداست. (411738)
من
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۳:۲۰
سخت نگیریدشوخی بیش نبود (411793)
شادی
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۳:۲۴
هر کی ب ی نفر گف باهم زیر پتو هستیم ک بی ادبی نیس شوخی بود جنبه داشته باشین (411795)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۶:۵۲
مجری تلویزیون قصد جسارت کردن نداشت حرفی از دهانش پرید که روی این‌حرف فکر نکرده بودبعدهم‌خیلی پشسمان و ناراحت شد (411832)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۷:۲۶
بنده خدا یه کلمه شوخی کرد منظوری نداشت رنگش پرید خیلی باهاش بد برخورد کرد. (411834)
مجید
Romania
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۲۱:۰۱
مرد بزرگ و نیت خیر انسان های پاک خداست که مهربانی باصداقت انسانیت را پیشه میکنن آنان که تا دیروز ستارگان ما بودند چه بازیگران چه ورزشکاران اینان ستارگان ایرانند و در قلب مردم جا دارند با احترام و بزرگی رفتار کنیم ..چو ایران نباشد تن من نباد... (412189)
نادرفرجی کردلر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۱:۱۵
عالی جنابان..! فی الواقع جسارت نباشد! . مشکل خودتان
هس...که فروتنی و... فراتر حصولی اینچنین ...
به هرحال مرحبا عزت و شرافتتان ...حق یار. (412264)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۸:۱۴
کاش توی صدا و سیما به جای این برنامه های الکی خوش وبی محتوا به بررسی گرانی وتورم ومعیشت مردم می پر داختن جشن و شادی بعد از پایین آمدن قیمت ها بخدا مردم دلشون خونه کرایه هزینه بالا قبض های بالا امان را بریده (412377)
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۲۲:۱۳
دلقک بازی هم حدی داره با پیشکسوتها که نباید اینطور صحبت کرد باید به اون بچه پرو بگن بخصوص رفیق لودش که باهم برنامه طنز مزخرف دارن نکنید اینکارهارو بچه پروروها (412793)
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۰۷:۵۲
وقتی از یه شوخی نمیگذره و نمی بخشه چه طور توقع داره از آشوبگرانی که چند ماه جان و آبرو و آرامش مردم رو به سخره گرفتن گذست بشه و عفو بخورن چه تناقضی در گفتار و رفتار این آقابود (415434)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها