به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۷۹۴۹

در افزایش قیمت بنزين شتابزده عمل نشود

گروه سياسي: نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس خواستار جلوگیری از هرگونه اقدام شتابزده دولت در افزایش قیمت حامل‌های انرژی شد و تاکید کرد: دولت ضمن کار کارشناسی در این باره از تجربه تلخ سبد کالا درس بگیرد.
در افزایش قیمت بنزين شتابزده عمل نشود
رضا صابری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد:‌ اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اساسی در اقتدار تمدن‌هاست. اقتصاد متکی به دانش و فناوری که درون‌زا، برون‌گرا، پویا و پیشرو است در واقع همان اقتصاد مقاومتی است که به فرمایش رهبری الگوی اقتصادی برای فائق آمدن بر مشکلات است لذا همت‌ها را برای استقرار الگوی اقتصادی بومی بسیج کنیم.

وی افزود: حل مشکلات کشور در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیازمند مدیریت جهادی است که شاید گروهی دوران این مدیریت را منحصر به دفاع مقدس و اوایل انقلاب بدانند اما تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال 93 بر این امر نشانگر نقش موثر آن بر افتخارات به دست آمده و ضرورت حفظ و تقویت این عنصر در مدیریت جامعه است لذا باید نسبت به حذف برخی مدیران جهادی در دوران جدید هم گلایه کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مدیران جهادی مدیرانی خلاق، کم‌توقع، وارسته و ولایت‌محورند و این نوع مدیریت مدیریتی امکان‌ساز، فرصت‌آفرین و ایثارگر است. این افراد در هر جبهه و ساحتی بدون چشم‌داشت تلاش مضاعفی می‌کنند و احساس حضور دائمی در پیشگاه خدا از شاخص‌های مدیریت جهادی است. صابری با اشاره به وظیفه مجلس در ارزیابی مدیران اجرایی کشور، تصریح کرد: مجلس با رای اعتماد به وزرا خود را شریک اعمال آنها کرده است و همان‌طور که گزارش امروز معاونت قوانین مجلس نشان داد ضرورت امروز جامعه بیش از تدوین قوانین، نظارت است و همه ارکان مجلس باید همت بیشتری در این راستا داشته باشند. اگر نمایندگان را متهم به اعمال نظر شخصی می‌کنند معاونت نظارت مجلس می‌تواند با روش‌های علمی نسبت به ارزیابی عملکرد وزیران اقدام کند.

نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس خاطرنشان کرد: قطعا همانگونه که برخی از مدیران در این ارزیابی‌ها موفق توصیف می‌شوند برخی دیگر هم در تعامل سازنده با مجلس نمره مردودی می‌گیرند و باید از طرف مجلس به آنها تذکر داده شود. وی در بخش دیگری از نطق خود ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار کرد: ما توافق نهایی را منوط به به‌ رسمیت شناختن حق غنی‌سازی، بررسی پرونده ایران به صورت عادی و حذف کامل کلیه تحریم‌ها می‌دانیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: ما ضمن حمایت از اقدام دولت تاکید داریم که عزم ملی در اجرای سیاست‌های اقتصادی هدفمندی جدی است. خوشبختانه ملت ما تاکنون حامی دولت بوده و ما هم از افراد توانمند درخواست داریم برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکنند اما نباید حمایت مردم را منحصر به انصراف از یارانه بدانیم. صابری با بیان اینکه حماسه اقتصادی نیازمند حمایت‌های دیگر مردم از نظر اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخلی است، افزود: این نوع حمایت‌ها هم اهمیتش کمتر از انصراف از دریافت یارانه نیست.

وی خواستار جلوگیری از هرگونه اقدام شتابزده در افزایش قیمت حامل‌های انرژی شد و تاکید کرد: دولت ضمن کار کارشناسی در این باره از تجربه تلخ سبد کالا درس بگیرد. نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس به دولت توصیه کرد که روستاییان و کشاورزان را در سیاست‌های حمایتی هدفمندی یارانه‌ها مورد توجه قرار دهند چرا که به گفته وی، هزینه بخش کشاورزی آنقدر سنگین است که روستاییان توان تحمل هزینه بیشتر را ندارند. صابری با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز گفت: اخیرا مشاهده می‌شود که وزارت کشور در خصوص مطالبات مردم در مورد تقسیمات کشوری موضوع را به لایحه‌ای در آینده ارجاع می‌دهد که لازم است مجلس در این باره به دولت و وزیر تذکر دهد.

وی در ادامه از وزیر بهداشت خواست تا ضمن راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان 32 تختخوابی آزادشهر، مشکل کمبود پزشک و متخصصین در روستاها و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود را حل کند. نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس با تاکید بر لزوم اقدام وزارت نفت و شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای کوهستانی این منطقه، از وزیر ورزش نیز خواست نسبت به شروع عملیات اجرایی مجموعه ورزشی شهرستان آزادشهر اقدام کند.

صابری در پایان با اشاره به لزوم اقدام فوری وزیر راه برای راه‌اندازی راه‌آهن گرگان به مشهد، وجود مشکل آب آشامیدنی در روستاها و شهرستان‌های این منطقه را نیز متذکر و خواستار اقدام وزارت نیرو برای حل این مشکل شد.
مرجع : ايسنا