به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۷۹۶۲۵

رئیسی ادبیاتی جز امنیتی-انتظامی بلد نیست

رئیسی ادبیاتی جز امنیتی-انتظامی بلد نیست
گروه سیاسی: یك تحلیلگر سیاسی گفت: اطمینان دارد  كه ادامه این وضع برای یکی دو سال هم غیرممکن است، زیرا پرده‌دری‌هایی که در این سه ماهه در سیاست داخلی رخ داده به سادگی قابل ترمیم نیست».
عباس عبدی در یک گفت‌وگوی ویدئویی با سایت «اقتصاد آنلاین»، تصریح کرد: «در سیاست خارجی هیچ راهی برای بازگشت به حالت نرمال وجود ندارد. در اقتصاد هم هیچ گزاره امیدبخشی وجود ندارد».
به گفته عبدی، «بدون حل سیاست داخلی امکان ندارد که مسائل ایران حل شود. ابتدا باید بازسازی سیاست داخلی در دستور کار قرار گیرد».این تحلیلگر سیاسی افزود: «الان موازنه قوا کلا علیه سیستم است. بعید است که ۲۵ درصد قدرت هم در اختیار سیستم باشد».وی با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران و چگونگی واکنش حکومت به آن اظهار داشت: «الان در سیستم دو گرایش کاملا روشن وجود دارد. گرایشی که طرفدار اصلاحات است، بسیار قوی‌تر از گرایش تندرو است، ولی سیستم هنوز به یک نتیجه قطعی نرسیده است که چه باید بکند».او بدون ارائه شواهدی گفت: «بخش‌های زیادی در سیستم به این نتیجه رسیدند که وضعیت فعلی را نمی‌توان ادامه داد. ولی به سهولت هم نمی‌توان راه‌حلی برای آن پیدا کرد. مگر این‌که مخالفان و منتقدان وضع موجود بتوانند برنامه‌ای روی میز بگذارند که چشم‌انداز مثبتی را به مردم ارائه کند و اعتمادی را هم در سیستم ایجاد کند».این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: «این تنها راه عبور از وضعیت فعلی است، در غیر این صورت وضعیت همین طور ادامه پیدا خواهد کرد و یا جنگ خواهد شد،یا درگیری و یا فروپاشی».
او گفت: «ماجرای سه ماه گذشته به سیستم نشان داده است که مسئله اصلا مثل دفعات قبل نیست و امکان ندارد با شیوه‌های بگیر و ببند مشکل حل شود». عبدی تصریح کرد: «بالاترین مقام سیاسی در دولت سیزدهم نیز رویکردش امنیتی-قضایی است، نه سیاسی. او هم ادبیاتی جز امنیتی-انتظامی بلد نیست، در حالی که ما امروز به سیاستمدار نیاز داریم».


 
برچسب ها: اعتراضات

۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۳:۰۳
خدا رحمت کنه هاشمی رو ، جاش خالیه (413798)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۸:۲۰
عباس عبدی هم غیر از بالارفتن از دیفار بلد نیست. (413852)
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۱:۱۹
دوست عزیز!! اولا: دیفار چیه؟! دوم اینکه: شما چند سالته؟! سوم: از بزرگترات بپرسی، احتمالا اگر در جریان باشند، فضای اول انقلاب و سن ۱۸, ۱۹ سالگی دانشجویان رو بهت توضیح بدهند (413889)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها