به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۸۴۴۶۴

انفجار در مسجدی در پیشاور با ۳۲ کشته

انفجار در مسجدی در پیشاور با ۳۲ کشته
گروه بین الملل: یک بمب‌گذار انتحاری  با انفجار جلیقه انفجاری خود در داخل مسجدی در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان باعث کشته شدن ۳۲ نفر و زخمی شدن ۹۶ نمازگزار شد.
صدیق خان، یکی از مقامات ارشد پلیس در پیشاور که آخرین آمار تلفات را اعلام کرده است گفت که هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده نگرفته است، اما طالبان پاکستان حملات انتحاری مشابهی را در گذشته انجام داده است.
فرد بمب‌گذار، جلیقه انتحاری خود را در حالی منفجر کرد که حدود ۱۵۰ نمازگزار، از جمله بسیاری از ماموران پلیس‌ کلانتری‌های محل، در داخل مسجد مشغول نماز بودند.
به گفته ظفرخان، یک افسر پلیس محلی، ضربه انفجار سقف مسجد را فرو ریخت و بسیاری را مجروح کرد .شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در بیانیه‌ای این بمب‌گذاری را محکوم کرده و به مقامات دستور داده است تا بهترین درمان ممکن را برای قربانیان فراهم کنند.
او همچنین وعده «اقدام شدید» علیه کسانی داد که مسئول این حمله هستند.عِمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان نیز در پستی در توئیتر این بمب‌گذاری را محکوم کرد و آن را یک «حمله انتحاری تروریستی» خواند. پیشاور مرکز استان خیبر پختونخوا در مرز افغانستان است و بارها صحنه حملات شبه نظامیان بوده است.
طالبان پاکستان که با نام «تحریک طالبان پاکستان» یا «تی‌تی‌پی» شناخته می‌شوند، گروهی جداگانه اما متحد نزدیک طالبان افغانستان هستند.
گروه «تحریک (جنبش) طالبان پاکستان» در ۱۵ سال گذشته شورش‌هایی را در پاکستان به راه انداخته و هدف خود را اجرای دقیق‌تر قوانین اسلامی و کاهش حضور نظامی پاکستان در مناطق قبیله‌ای این کشور اعلام کرده است.
این مسجد در بزرگراه منطقه حساس شهر موسوم به «خط پلیس» است که مقر نیروهای امنیتی و محل سکونت افسران پلیس و زندان مرکزی پیشاور نیز در این منطقه واقع شده است.
برچسب ها: پاکستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها