به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۸۵۶۰۳

بورل: برجام نمرده است

بورل: برجام نمرده است
گروه سیاسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تاکید کرد که برجام هنوز نمرده است.
 جوزپ بورل، در گفت‌وگو با یک رسانه اسپانیایی زبان خاطر نشان کرد که برجام هنوز نمرده است.
بورل در مصاحبه اختصاصی خود با columnadigital در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اظهار داشت: خود این توافق که به معنای عدم تبدیل شدن (ایران) به یک قدرت هسته‌ای در ازای مشارکت این کشور در تجارت بین‌الملل و به‌ویژه صادرات نفت بود، به‌طور عملی بازسازی شده بود.
وی ادامه داد: ترامپ بدون هزینه آن را نابود کرد. اگرچه توافق به درستی کار می‌کرد اما (ایالات متحده) از آن خارج شد. پس از آن، توافق عملا به پایان رسید، هرچند پس از آن امکان رسیدن به نقطه پایان وجود نداشت. اکنون نیز ایران وارد شرایطی شده است که دستیابی به هر نوع توافقی را بسیار دشوار می‌کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای ساختگی غرب مبنی بر سرکوب معترضان در ایران و همچنین ادعای بی‌اساس کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین مدعی شد که این‌ها دلایلی است که احیای توافق هسته‌ای با ایران را سخت‌تر می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برجام کاملا متوقف شده است؟ تاکید کرد: متوقف شده اما نمرده است.
بورل افزود: نه ، (نمرده است) اما بستگی به من دارد که تلاش کنم آن را زنده نگه دارم. این را می‌دانم و هر روز با خود این موضوع را تکرار می‌کنم که اتفاقاتی که در ایران می‌افتد، کار را بسیار دشوارتر کرده است.
 

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۷
بعد از باتلاق اقتصادی باید منتظر باتلاق های دیگر هم با این نحوه مدیریت کشور باشیم (418216)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها