به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۳۸۷۵۹۵
آرسنال - سیتی فینال بزرگ لیگ برتر

این مسابقه لیگ قهرمانان را به سایه می‌برد

این مسابقه لیگ قهرمانان را به سایه می‌برد
گروه ورزشی: من‌سیتی امشب با پیروزی در بازی با آرسنال می‌تواند خودش را به هم‌امتیازی صدرنشین برساند و بار دیگر به شانس اول قهرمانی تبدیل شود، البته که یک بازی بیشتر از آرسنال دارد. گواردیولا که با 184 پیروزی در 250 بازی رکورددار لیگ برتر است، از واکنش تیم به شکست یک بر صفر مقابل تاتنهام خوشحال بود و حالا می‌خواهند تیم قرمزپوش شمال لندن را قربانی کنند. آرسنال در شش بازی آخرش در «امارات» در رقابت‌های مختلف برنده بوده و اگر امشب سه امتیاز بگیرد، هرچند به خاطر تفاضل گل و با یک بازی بیشتر، به صدر جدول می‌رود.

در این سمت، آرسنالی‌ها هنوز از داوری در چند بازی اخیر گلایه دارند، به‌ویژه از گل آفسایدی که از برنتفورد خوردند. ممکن است لی‌میسون تا آخر فصل از داوری محروم شود. این داور انگار با آرسنال مشکل دارد. فصل گذشته و باز هم در مقابل برنتفورد، پنالتی بن‌وایت و سدریک را نگرفتند. در آن بازی هم لی‌میسون داور وار بود. به همین دلیل آنتونی تیلور برای بازی حساس امشب انتخاب شده و جان بروکس هم که قرار بود داور وار باشد، خط خورد و دیوید کوت جای او را گرفت. جان بروکس داور وار بازی اورتون - آرسنال و کریستال پالاس - برایتون بود و اشتباهات فاحشی داشت. شاید او هم محرومیت طولانی بگیرد. 3 اشتباه کمک‌داور ویدئویی در مسابقات این هفته باعث شد باشگاه‌ها برای تکنولوژی آفساید نیمه خودکار درخواست بدهند. شاید فصل آینده مثل جام‌جهانی‌2022 قطر از این تکنولوژی در انگلیس هم استفاده شود.

 پپ گواردیولا در حالی به مصاف شاگرد سابقش می‌رود که در بازی با استون‌ویلا در همین هفته به رکورد ۲۵۰ بازی در لیگ برتر رسید. او در این تعداد بازی ۱۸۴برد، ۳۲تساوی و ۳۴شکست به‌دست آورده؛ ۷۳.۶درصد پیروزی که این بین همه مربیان شاغل در لیگ برتر یک رکورد است.

غیر از 2 برد در جام‌های حذفی اخیر (قبل از باخت در جام حذفی این فصل) آرسنال هر 10بازی آخر خود را به منچسترسیتی در لیگ برتر باخته است که این طولانی‌ترین روند شکست این تیم مقابل یک حریف در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.
1802058
* سیتی هر 6 بازی آخر در همه رقابت‌ها را از آرسنال در زمین این تیم برده ‌که این دقیقا برابر است با تعداد پیروزی‌های این تیم در ورزشگاه قدیمی آرسنال در 61سفر قبلی به هایبری. تاکنون سابقه نداشته تیمی در خانه آرسنال 7بازی پیاپی را ببرد.

منچسترسیتی تنها تیمی است که میکل آرتتا نتوانسته آن را در لیگ برتر شکست دهد و هر 5بازی خود را به این تیم باخته.

* آرسنال در 8 بازی آخر خود مقابل تیم‌های مدافع عنوان قهرمانی لیگ بازنده بوده و هر بار حداقل 2 گل خورده که 6بار آن مقابل همین من‌سیتی بوده. آخرین پیروزی آنها مقابل تیمی که فصل قبلش قهرمان شده بود، به سال2017 و پیروزی مقابل لستر برمی‌گردد.

* فرم سیتی در این فصل در بازی‌های خارج از خانه کمی تأمل‌برانگیز بوده است. تنها در 6بازی از 14 بازی خارج از خانه خود در تمام تورنمنت‌ها پیروز شده‌اند و آنها با شکست در 2بازی آخر خارج از خانه خود مقابل منچستریونایتد و تاتنهام راهی امارات می‌شوند.

*  تعداد برد بعد از 250بازی در لیگ برتر؛ 184برد پپ گواردیولا، 160برد یورگن کلوپ، 158ژوزه مورینیو، 152برد الکس فرگوسن، 146برد آرسن ونگر‌‌.

* کایل واکر هم به رکورد 150بازی برای منچسترسیتی در لیگ برتر رسید. امیل اسمیت‌رو و ریس نلسون هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند و گابریل ژسوس تازه به تمرینات گروهی اضافه شده است. در اردوی من‌سیتی جان استونز مصدوم است.

ترکیب احتمالی

آرسنال: رمزدیل؛ وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو؛ ژاکا، پارتی؛ ساکا، اودگارد، مارتینلی؛ ژسوس
منچسترسیتی: ادرسون؛ لوییز، دیاز، لاپورت، آکه؛ دبروین، رودری، گوندوغان؛ محرز، آلوارس، گریلیش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها