به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۰:۰۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۸۹۲۶
اجرای مرحله دوم هدفمندی به صلاح ملت ایران خواهد بود

رئيس​جمهور:​ قیمت حامل‌های انرژی اين هفته اعلام مي​شود

گروه اقتصادي: رییس‌جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) پس از نشست با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران برنامه‌های دولت برای توسعه و ارتقاء سطح محصولات کشاورزی و نیز چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد.
رئيس​جمهور:​ قیمت حامل‌های انرژی اين هفته اعلام مي​شود
حجت‌الاسلام  دکتر حسن روحانی در خصوص برنامه‌های دولت برای احیاء بخش کشاورزی و دستاوردهای نشست با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی از دو دیدگاه برای دولت حائز اهمیت است؛ از لحاظ اقتصادی اشتغال تعداد زیادی از هموطنان عزیز ما بویژه روستائیان، عشایر و سایر کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، وابسته به توسعه این بخش است.

رییس‌جمهور افزود: مهم‌تر از موضوع اشتغال بخش کشاورزی، امنیت غذایی مردم را تأمین می‌کند و این بسیار مهم است که کشور بتواند در تولید محصولات و کالاهای اساسی، خوداتکا باشد. روحانی با بیان اینکه اساس بحث در جلسه امروز با وزیر، معاونین و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی این بود که امروز اتکاء کشور به محصولات داخلی در تأمین کالری مورد نیاز کمتر از ۶۰ درصد است، تصریح کرد: دولت می‌خواهد ظرف ۴ تا ۵ سال آینده این رقم را به بیش از ۸۰ درصد برساند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: البته در دوره‌ای طی سال‌های ۸۲ و ۸۳ در کشور به رقم بالای ۸۰ درصد دست پیدا کردیم، اما در سال‌های اخیر این رقم بسیار کاهش یافت و به بالای ۵۰ درصد رسید. روحانی با بیان اینکه بخشی از استقلال اقتصادی کشور در بخش کشاورزی و آنچه که رهبری معظم انقلاب در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کردند، در تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی است، گفت: ان شاء‌الله با حمایتی که دولت از بخش کشاورزی خواهد کرد، شاهد شکوفایی در این بخش و در سایر زمینه‌ها از جمله بهره‌وری آب و خاک، حفظ جنگل‌ها و مراتع و توسعه در بخش آبزیان خواهیم بود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت نسبت به برخی مسایل حاکمیتی که در زمینه توسعه کشاورزی بر عهده دارد، توجه می‌کند، تصریح کرد: بار عمده کشاورزی بر عهده مردم است و همه اقدامات باید با حمایت و حضور آنان انجام شود. روحانی ادامه داد: بنده در ادامه قولی که وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دادند به ملت عزیز قول می‌دهم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی خوب در محصولات کشاورزی خواهیم بود و رقم اتکا در کالری مورد نیاز را در برنامه‌ای ۴ ساله به بیش از ۸۰ درصد خواهیم رساند.

رییس‌جمهور همچنین در خصوص چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز خاطر نشان کرد: دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در پی اجرای تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۹۳ است و در این راستا اولین قدم با همکاری مردم بسیار خوب برداشته شد و با توجه به اینکه در قانون آمده بود افرادی که نیازمند هستند، باید یارانه دریافت کنند، دولت از مردم خواست تا کسانی که احساس نیاز دارند، ثبت نام کنند. روحانی افزود: این اقدام بزرگی بود که با کمال آرامش و طمأنینه مردم ظرف ده روز در سراسر کشور به انجام رسید و بنده از همه مسئولان که تسهیلات لازم را فراهم کردند و همچنین از حوصله و متانت مردم در عمل و اجرا بسیار تشکر می‌کنم.

رییس‌جمهور ادامه داد: همچنین از همه کسانی که به دعوت فرهیختگان، علما، بزرگان و دلسوزان جامعه و به قانون مجلس لبیک گفته و ثبت‌نام نکرده و یا پس از ثبت‌نام انصراف دادند نیز تشکر می‌کنم؛ البته راه انصراف از دریافت یارانه تا پایان سال باز خواهد بود. روحانی تصریح کرد: مردم هر زمان که احساس کنند پول ناچیزی که از این محل دریافت می‌کنند در اختیار خانواده بزرگ ملت و توسعه بهداشت، درمان، تولید و حمل و نقل عمومی و حفظ محیط زیست قرار می‌گیرد، همکاری کرده و می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

رییس‌جمهور گفت: دولت قدم به قدم در خصوص اینکه این پول در چه محلی هزینه می‌شود، به مردم گزارش شفاف خواهد داد. روحانی با بیان اینکه قدم دوم در مسیر اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها که اعلان قیمت حامل‌های انرژی است طی هفته ‌جاری انجام خواهد شد، افزود: دولت می‌توانست قیمت‌های بالایی برای حامل‌های انرژی تعیین کند و درآمد بیشتری به نفع تولید و ارائه خدمات به مردم کسب نماید اما بخاطر شرایط تورمی کشور این قیمت‌ها با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت که اثر آن بر تورم بسیار کم خواهد بود.

رییس‌جمهور تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا در گوشه و کنار عده‌ای از این افزایش قیمت‌ها سوء استفاده نکرده و با تبلیغات غیردقیق موجب ترس مردم نشوند چرا که آثاری بر روی قیمت‌ها نخواهد داشت. روحانی افزود: البته افزایش قیمت حامل‌های انرژی تورم بسیار محدودی را در پی خواهد داشت اما به آن میزان نیست که بخواهد موجب نگرانی مردم شده و مشکلی را ایجاد کند؛ دولت بطور همزمان در کنار آن اقداماتی را برای مهار آثار تورمی انجام خواهد داد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه این اقدام در کل به نفع، خیر و صلاح ملت ایران خواهد بود، گفت: دولت در این زمینه به عنوان خادم مردم اقداماتی که قانون تکلیف کرده انجام خواهد داد.
مرجع : ايسنا

بيدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۳:۳۲
يكي آقاي روحاني را بيدار كند برادر من تمام توفيقات اقتصادي در اين چند ماهه ناشي از اعتماد مردم به شما بود با هدفمندي اين اعتماد را نابود نكنيد! كه البته كاهش نرخ طلا در دنيا و افزايش در ايران مي گويد كه اعتماد از بين رفته
آقاي روحاني مردم مراقبت كنند!!!! جايي كه دولت نمي تواند مردم چطور مراقبت كنند
آقاي روحاني دشمن زياد داري بهانه دستشان نده (220087)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۳:۳۵
دولت مردمي ،مردم هم به او كمك خواهند كرد. از مردم مشورت بگيريد. اكثريت مجلسي ها محرم مردم نيستند.سفر به مسكو را هم كم كنيد،مطمئنا وضعيت عالي مي شود. جلو ضرر هر وقت گرفته شود،منفعت است. (220088)
ساميار
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۳
ما به تدبيرت ايمان داريم.ديگران هرچه بخواهندبگويند. (220090)
متعجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۴:۱۷
رییس‌جمهور تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا در گوشه و کنار عده‌ای از این افزایش قیمت‌ها سوء استفاده نکرده و با تبلیغات غیردقیق موجب ترس مردم نشوند چرا که آثاری بر روی قیمت‌ها نخواهد داشت. روحانی افزود: البته افزایش قیمت حامل‌های انرژی تورم بسیار محدودی را در پی خواهد داشت"!!!!!!!!!!!!!!

بالاخره افزایش قیمت خواهد داشت یا نخواهد داشت؟؟؟؟؟؟؟؟

در ضمن مردم چطوری مراقب باشند؟؟؟؟؟ (220092)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۴:۳۴
به صلاح ملت به کام دولت!!! (220093)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۴:۴۴
آقای روحانی افزایش قیمت ها را اعلام کن دیگه ،هی این پا اون پا برای چی می کنی ، تمامش کن همه را خلاص کن (220094)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۴:۵۸
بالاخره درسته یارانه اندکه اما می تونه خرج جشن و پایکوبی حضرات در کاخ سلطنتی رو فراهم کنه !! (220096)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۳
من برای مردمم متأسفم
برای یه باک بنزین خودشونو سورژه شماره یک رسانه ها کردن
عزت نفس،کرامت انسانی،غرور بشر اینا همش توسط خود مردم از بین رفته
روزی که مرغ گرون شد اگه نمیخریدیم،اگه صف نمیبستیم برای سبد کالا اگه زندگیمونو برپایه 45 تومن نمیبستیم شاید وضعمون این نبود که میلیاردر بیاد تو سایت رفاهی بزنه 600 تا 1 میلیون درآمد و برای 15 تومن بنزین ارزونتر پمپ بنزین ها رو اشغال نکنیم
متأسفم (220097)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ۰۱:۳۷
یکی از مهمترین دلایلش اینه که فرهنگ استغنا و کرامت رو از بین برده و گداپروری و سفلگی رو پرورش داده اند (220134)
غلط کردم غلط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۶:۲۱
آره بنزین هزار تومني تورم خیلی خیلی محدود ی ایجاد میکنه که با تدبیر قیمتها با یه شیب ملایم ی افزایش حدودا صد درصدی دارند که البته به نفع مردم خواهد بود! (220099)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۶:۴۳
سلام
خواهش میکنم در نظر سنجی گوگل در رابطه با تغییر نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب ی در سایت www.persianorarabiangulf.com شرکت کنید و به خلیج فارس رای بدید و اطلاع رسانی کنید( کاربران میتوانند هر روز رای بدهند) آمار کنونی 48 به 52 درصد به نفع خلیج ع ر ب ی است که این یه فاجعه برای ما ایرانی هاست
خواهش میکنم جلوی این فاجعه رو بگیرید (220100)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۶:۴۴
ثبات نسبي بازار ناشي از همدلي مردم با دولت مردمي است.اميدواري عمومي باعث شده كه جهش قيمتي در بازار بوجود نيايد.انگار همه دولتي شده اند. نكند كه با اصرار وفشار سياسي كاران وضع راخراب كنيد.مي دانيد كه اختيار هميشه با جو حاكم درجامعه است. والا دولت قبلي بافشار وزور وتعزيرات هيچكاري نتوانست انجام دهد،و ويرانهاي تحويل مردم وشما داد. (220101)
ف خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۷:۰۰
من یک دبیر با بیست و هشت سال سابقه قرار بود درسال جدید بیست و پنج درصد حقوق ما اضافه شود که با چهل هزار تومان کسری حقوق نسبت به پارسال روبرو شودم دریافتی حقوق هشتصدو هفتاد هزارتومان جناب روحانی ایا شما با این حقوق با قبوضهای سرسام اور جوابگوی زندگیتان میباشید (220102)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۷:۰۳
به عمل کار براید منتظر تحقق وعدهایت هستیم. (220103)
راننده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۷:۱۵
اقای روحانی رانندگان تاکسی زندگی ندارن و بنزین میخورن که با گران شدن بنزین کرایه باید بالا برود مگر رانندگان نباید مانند کارمندان و کارگران که حقوق انها افزایش داشته درامدشان افزایش پیدا کند . . . (220106)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۷:۳۰
جور و بیداد کند، عمر جوانان کوتاه/ ای بزرگان وطن بهر خدا داد کنید (220108)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۸:۳۹
اقای ترکان گفته که همه ثبت نامی ها یارانه می گیرند یعنی کسی که ماهی 20 میلیون تومان درآمد دارد مالیات درستی هم نمیدهد و 3_4 خودرو در خانواده دارد و با بنزین ارزان بقیه مردم را با ایجاد آلوده گی مریض می کند باید یارانه هم بگیرد ! این مسخره ترن اتفاق است که فقط در ایران رخ میدهد یعنی با پول و سوبسید بقیه مردم عد ه ای همان مردم را بیمار می کنند
(220111)
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۲۱:۳۱
حرف شما کورش جان دقیق و حساب شده است نباید همه بگیرند.چه اشکالی داره که حسابهای مردم چک کنید تا فقیر از ندار مشخص بشه و عدالت در جامعه تحقق پیدا کنه (220128)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۸
آقای روحانی وضعیت اقتصادی بسیار اسف ناک است این حق مردمی نیست که پشتوانه این انقلاب و این نظام بودند..
آقای روحانی وضعیت فرهنگی هم که بدتر از اقتصاد است..نمیدونم چرا تا از فرهنگ حرف میزند یکسری از این افراطیون یاد حجاب میکنند..نه فرهنگ اینه که بتونیم متمدن زندگی کنیم نه همانند تکفیری ها و وهابیون دور از قرن حاضر به زندگی ادامه بدیم (220130)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها