به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۳۸۹۲۶۱
زلنسکی: به حق ما برای زندگی در کشورمان احترام بگذارید

نباید اجازه داد بی‌رحمی پیروز شود

در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین در بسیاری از شهرهای جنگ گردهمایی های صلح برگزار شد عکس: فرانکفورت آلمان
در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین در بسیاری از شهرهای جنگ گردهمایی های صلح برگزار شد عکس: فرانکفورت آلمان
گروه بین‌الملل: در سالگرد جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، رئیس جمهور زلنسکی بر خوش‌بینی خود نسبت به پیروزی تاکید کرد. صدراعظم آلمان گفت، نسبت به پایان جنگ خوش‌بین نیست زیرا هیچ تلاشی از جانب روسیه در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش دویچه‌وله، روز جمعه، ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) در سالگرد تجاوز ارتش روسیه به خاک اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف، پایتخت کشورش در باره یک سال زندگی در شرایط جنگی صحبت کرد.
این سیاستمدار ۴۵ساله ضمن اشاره به این که همچنان به پیروزی کشورش در برابر نیروهای متجاوز اعتقاد دارد گفت:‌ «اگر همه ما تکالیف خود را انجام دهیم، پیروزی ناگزیر در انتظار ما خواهد بود.»
 زلنسکی در حین تجلیل از نیروهای نظامی و مردم عادی کشورش، بر اهمیت حمایت‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: «ما به حمایت کامل جهانیان نیاز داریم. متاسفانه  تا پیش از آغاز جنگ هیچ مشت آهنینی از هم‌پیمانانمان وجود نداشت.»
او معتقد است که موفقیت‌های نظامی ارتش اوکراین که با کمک کشورهای غربی صورت گرفته‌اند، برای تلاش‌های دیپلماتیک و جلب حمایت از جوانب گوناگون نیز اهمیت دارد.
رئیس جمهور اوکراین از جامعه جهانی خواست تا در نشستی برای مذاکره درباره طرح صلح او شرکت کند. به اعتقاد او، هرچه کشورهای بیشتری در این نشست شرکت کنند، شانس برقراری صلح بیشتر خواهد بود. او گفت: «در این نشست نه تنها شرکای غربی اوکراین، بلکه کشورهای آمریکای لاتین، کشورهای آفریقایی و همچنین چین و هند نیز باید شرکت کنند.»
او تاریخ این نشست را تعیین نکرد. بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، طرح صلح زلنسکی شامل خروج کامل نیروهای روسیه از خاک اوکراین، آزادی تمامی اسیران جنگی، تشکیل دادگاهی علیه جنایتکاران جنگی روسیه و تضمین‌های امنیتی برای اوکراین است.
رئیس جمهور اوکراین ضمن بیان این که طرح صلح چین را کارساز نمی‌داند اظهار داشت: «به هر حال بد نیست چین شروع به صحبت در مورد اوکراین کرده است.»
"بمباران ما را متوقف کنید"
روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد و در یک سال گذشته نیز بخش‌هایی از اوکراین را تصرف کرده است. گفته می‌شود که در حال حاضر حدود یک پنجم خاک اوکراین در اشغال نیروهای روسیه است. 
زلنسکی کشتار بوچا را برای شخص خود "بدترین لحظه جنگ روسیه" توصیف کرد و گفت، تصاویر غیرنظامیان کشته‌شده در حومه کی‌یف را فراموش نمی‌کند که برخی از آنها با دستان ازپشت‌بسته کشته شده بودند. او خواستار محاکمه آمران و عاملان این گونه جنایات جنگی روسیه شد.
رئیس جمهور اوکراین از نیروهای روسیه خواست، قلمرو کشورش را ترک کنند، از بمباران شهروندان دست بردارند و به حق اوکراینی‌ها برای زندگی در سرزمین‌شان احترام بگذارند.

نباید اجازه داد بی‌رحمی پیروز شود
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، روز جمعه پس از شرکت در نشست گروه هفت کشور صنعتی موسوم به جی‌۷ گفت، بین این کشورها برای ادامه تحریم‌های هماهنگ علیه روسیه و حامیانش توافق وجود دارد.
او تاکید کرد: «ما نباید اجازه دهیم که بی‌وجدانی نظامی پیروز شود، مرزهای کشورهای مستقل به زور جابه جا شوند و قانون قوی‌ترین‌ها حاکم شود.»
شولتس بار دیگر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواست، به جنگ پایان دهد اما در عین حال تاکید کرد که دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.
صدراعظم آلمان تصریح کرد: «متاسفانه پس از یک سال جنگ و خونریزی، من هیچ تلاشی از سوی روسیه برای پایان دادن به این جنگ جنایتکارانه نمی‌بینم. افسرده کننده است، اما نباید اجازه دهیم که این وضعیت ما را دلسرد کند».
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها