به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۹۴۶۹۰
مردم با چه زبانی بگویند بسیار ناراضی و در فشار هستند؟

بعضی از مردم نان را هم قسطی می‌خرند

بعضی از مردم نان را هم قسطی می‌خرند
گروه اقتصادی: علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به وضعیت اقتصادی ایران می‌گوید: بعضی وقت‌ها ایده‌آل صحبت می‌کنیم و گاهی اوقات واقعیت‌ها را می‌گوییم؛ گاهی هم بر اساس داشته‌ها و وضع جیب‌مان حرف می‌زنیم. سالی که گذشت به لحاظ اقتصادی و معیشتی، سال بسیار سختی برای مردم بود. ما با امید زندگی می‌کنیم و ناامید کردن مردم درست نیست.

 به گزارش رویداد۲۴،نمی‌توانیم بگوییم وضعیت خوب نیست و از کمبود‌ها حرف بزنیم، فقط می‌گوییم امیدواریم که شرایط بهتر شود. امیدواریم سال ۱۴۰۲، دورنمای اقتصاد ایران، بهتر از گذشته باشد. سال آینده قطعاً کسری بودجه خواهیم داشت، ولی بازهم امید داریم وضعیت بهتر شود. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: دولت و مجلس باید با هم بنشینند و جلسه بگذارند و فقط حرف نزنند، بلکه راهکار‌های کارشناسی ارائه بدهند. با این راهکار‌ها از بن‌بست‌ها و ایست‌های ایجاد شده می‌توانیم عبور کنیم. در حال حاضر موانع و معضلاتی داریم که در اقتصاد ما مشکل ایجاد کرده‌اند. 

رضایی می‌گوید: باید همه بنشینیم و با همدلی و تفاهم و ارائه راهکار، کار‌هایی بکنیم تا مشکلات حل شوند؛ ولی ساختار اقتصاد ما همین است. از طرفی مسئله تحریم‌ها را داریم و از طرفی سوء‌مدیریت‌ها را می‌بینیم. حتماً دولت و مجلس باید به صورت دوطرفه، به حرف هم گوش بدهند.نماینده کنگاور می‌گوید: در مورد برخورد مجلس و دولت، اسمش را رودربایسی یا تعامل بگذاریم، هرچه که باشد، هست و واقعیت دارد، ولی معتقدم که هیچ‌وقت این اندازه تعامل بین این دو قوه نبوده است. مجلس دوست دارد دولت در ارائه برنامه‌های اقتصادی و در پیشبرد اهداف اقتصادی بلندمدت خود موفق باشد. 

او می‌گوید: در دولت آقای روحانی هم، انتقادات و فشار زیاد بود و ایراد زیاد گرفته می‌شد، ولی باز هم دولت و مجلس با یکدیگر همراهی می‌کردند. دولت باید بداند که مردم از این وضعیت اقتصادی خوشحال نیستند و ناراضی‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: ما ناچاریم این روند اقتصادی موجود را تغییر دهیم، چون مردم نمی‌توانند این حجم از فشار را تحمل کنند و قدرت تاب‌آوری مردم هم، اندازه‌ای دارد. مردم ایران یکی از بهترین مردم دنیا هستند که در همه مقاطع حساس، یار و یاور نظام، انقلاب و رهبری بوده و هستند و در آینده هم خواهند بود. 
نماینده کنگاور می‌گوید: وقتی پای مسائل اصلی انقلاب و نظام وسط باشد، مردم باز هم مشارکت خواهند کرد و پای صندوق‌ها می‌آیند و در انتخابات آینده هم شرکت می‌کنند، ولی نباید از این خوب بودن مردم سوءاستفاده کنیم. صبر مردم حدی دارد و صبرشان در حال طاق شدن است.

رضایی می‌گوید: چند روز پیش به هفت، هشت روستا در حوزه انتخابیه خودم سر زدم و دیدم مردم به شدت از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند و می‌گویند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و میزان کردن این دخل و خرج، وظیفه دولت است. دولت فقط به کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران و کارمندان دولت رسیدگی می‌کند در حالی که ۸۵ میلیون جمعیت داریم که بیشتر این جمعیت داخل این گروه‌ها نیستند و این چهار گروه نصف جمعیت ایران هم نمی‌شوند.

وی می‌گوید: الان بالای ۵۰ درصد جامعه مشکل اساسی در حوزه اقتصادی دارند و فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم، وضع‌شان خوب است و بیشتر مردم تحت پوشش آن چهار دستگاه حمایتی نیستند. الان فشار زیادی روی طبقه متوسط و ضعیف است و حقیقتاً جای نگرانی دارد.
 
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه می‌گوید: اگر دولت کار خوب و به جایی انجام دهد، هم رضایت مردم جلب می‌شود و هم آن‌ها به نظام علاقمند می‌شوند و هم بیشتر پشت نظام قرار می‌گیرند و در انتخابات شرکت می‌کنند. حتی به نظرم، اعتراضات هم کمتر می‌شود. البته ما به اعتراضات، چالش‌های اجتماعی می‌گوییم که یواش یواش تبدیل به چالش‌های امنیتی می‌شوند و نباید اجازه دهیم شکاف‌ها تبدیل به گسل شوند. الان مردم بسیار ناراضی و در فشار هستند و دیگر با چه زبانی این را بگویند؟ خانواده‌ها رنج بیکاری فرزندانشان را دارند و دولت مدام وعده می‌دهد می‌گوید که شغل ایجاد می‌کنیم و به سمت تولید و اشتغال می‌رویم. پس کو؟ متاسفانه در حال حاضر بعضی از مردم نان را هم قسطی می‌خرند.

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۲۳:۲۱
دو هفته دیگر روز قدس است چشمان نابینای تان را باز کنید و مردم را ببینید و بعد یک نگاهی هم به سنگ پای قزوین بیندازید شاید فهمیدید مردم درعین حالی که در فشار شدید اقتصادی هستند چه میخواهند (425087)
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۵:۴۴
در عوض دور خانه ها اسفالت و بتونه تا گیاهی نروید و مزارع ورودی، شهرها برای پروژهخوری اسفالت می شه (425171)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۷:۴۲
بله انشالله در سال جدید تورم منفی خواهد شد و ما پا روی سیاره زحل خواهیم گذاشت (425184)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها