به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۹۶۱۷۵

جلسه فوری آقای خاص با کادر فنی‌اش

جلسه فوری آقای خاص با کادر فنی‌اش
گروه ورزشی:   پیشنهاد عربستانی‌ها به ژوزه مورینیو جدی‌تر از هر زمان دیگری است. او حق انتخاب میان سه گزینه را دارد: تیم ملی عربستان، النصر و یا الاهلی. این چیزی است که روزنامه کوریره دلا اسپورت در شماره امروز خود به آن اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است:صد و بیست میلیون یورو در ۲ سال هر کسی را وسوسه می‌کند، از جمله ژوزه مورینیو که هنوز منتظر دیدار معروف با دن فریدکین (مالک رم) است تا استراتژی‌های آینده رم و نحوه مدیریت سال آخر قراردادش را درک کند. صد و بیست میلیون یورو مربی را وسوسه می‌کند، اما مشخصا دستیاران او نیز در این پیشنهاد، یک فرصت (اقتصادی) برای تغییر زندگی خود می‌بینند. پس نمی‌توانیم او را سرزنش کنیم.

به همین دلیل است که چند روز پیش پیشنهادی از سوی مدیران عربستانی به دست مورینیو رسید و او بلافاصله همکارانش را جمع کرد تا آینده را با آنها ارزیابی کنند. ایجاد یک فرضیه: ایده او این است که در سطح اول فوتبال اروپا بماند و - در صورت امکان - با رم ادامه دهد. او به طور ویژه می‌خواست صدای کسانی را بشنود که سال‌ها او را روی نیمکت دیگر تیم‌ها دنبال می‌کردند، کسانی که بخشی از تیم او هستند و به موفقیت‌های او کمک می‌کنند. در این میان، برخی از دستیاران مربی، بلافاصله با او موافقت کردند و کسانی نیز بودند که ترجیح می‌دهند این دستمزد بی‌سابقه را بهتر بررسی کنند.

سه انتخاب در عربستان پیش روی مورینیو قرار دارد: هدایت تیم ملی این کشور که در اولین بازی با پیروزی برابر آرژانتین خبرساز شد، یا مربیگری در یک باشگاه مورد نظر خود از میان الاهلی و یا النصر (رودی گارسیا آماده بازگشت به فوتبال اروپاست). البته علاوه بر مربیگری، سعودی‌ها قصد دارند از او به عنوان سفیر این کشور استفاده کنند تا به طور فزاینده‌ای، اعتبار خود را در صحنه بین‌المللی فوتبال افزایش دهند.

به طور خلاصه، مورینیو می‌تواند به کارش در النصر و در کنار رونالدو ادامه دهد و یا حتی راهی الاهلی شود که خواستار جذب لیونل مسی است. شرایط نیز اینگونه است که او قادر به فسخ قراردادش پس از یک سال است. او همچنین می‌تواند تا پایان مدت زمان ۲ ساله قراردادش در عربستان بماند و آن را تا سال ۲۰۲۶ و جام جهانی بعدی تمدید کند.

انتخاب بدی نیست. مطمئناً جذاب‌ترین پیشنهاد، النصر است که در حال حاضر علاوه بر کریستیانو رونالدو (که در ۹ بازی اول لیگ ۱۱ گل به ثمر رسانده)، با اوسپینا، لوئیز گوستاوو، تالیسکا، کونان و مارتینز، تیم مهمی نیز دارد. اما مهمتر از همه، یک رئیس با نفوذ در فوتبال عربستان در کنار اوست. مسلی آل معمر مرد شماره یک سابق لیگ عربستان و مرد مورد اعتماد شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود. بنابراین مورینیو حتی با در نظر گرفتن نظر کادرفنی خود، درها را به روی این پیشنهاد بست.

سعودی‌ها در کوتاه‌مدت اولتیماتومی به او تحمیل نکرده‌اند و به مربی فرصت می‌دهند تا در مورد این پیشنهاد فکر کند و آن را با توجه به تحولات شرایط با رم ارزیابی کند. فریدکین در چند روز اخیر در تریگوریا حضور داشته، تمرینات را تماشا کرده اما با پرتغالی‌ها تماسی نداشته است.
برچسب ها: ژوزه مورینیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها