به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۹۶۹۸۳

یک‌دندانپزشک ایده‌های جیمز‌کامرون را نجات داد!

یک‌دندانپزشک ایده‌های جیمز‌کامرون را نجات داد!
گروه فرهنگی:جیمز کامرون کارگردان مشهور کانادایی با ساختن فیلم‌هایی علمی-تخیلی و حماسی به جایگاهی ویژه در تاریخ صنعت سینما دست یافته است. نقاشی‌هایی که جیمز کامرون پیش از معروف شدن کشیده است، نشان از جهان‌بینی خیال‌گونه و ماورایی او دارد. جیمز کامرون این نقاشی‌ها را وقتی که یک راننده کامیون بوده کشیده است!

به گزارش صبا جیمز کامرون در سال ۱۹۷۸ زمانی که به عنوان یک راننده کامیون کار می‌کرده، مجموعه‌ای از نقاشی‌های انتزاعی با نام «زنوجنسیس» را کشیده است. مجموعه‌ای که در آن‌ها ردپای آثاری همچون «ترمیناتور» و خصوصا «آواتار» دیده می‌شود!

گفته می‌شود یک دندان پزشک پس از دیدن این طرح‌ها ۲۰ هزار دلار به جیمز کامرون کمک کرده است تا او فیلم کوتاهش را از ایده‌هایی که توسط «زنوجنسیس» بدست آورده، بسازد. آنطور که در این تصاویر پیداست جیمز کامرون با خلق جهانی خیالی به تلفیق امتزاجی از «آواتار» و «ترمیناتور» رسیده است.

از این رو می‌توانیم به سرمنشا دو فیلم گفته‌شده پی ببریم. برخی به پیروی جیمز کامرون از روایات و ایده‌های مجموعه آثار «جنگ ستارگان» در «زنوجنسیس» اذعان داشته‌اند. اولین فیلم جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ دقیقا یک سال قبل از «زنوجنسیس» اکران شد.

کامرون شش سال بعد اولین فیلم از مجموعه «ترمیناتور» را ساخت.‌ او در این میان به ساختن فیلم «بیگانه» مشغول شد. اگر به کانسپت و ایده‌هایی که کامرون در این طرح‌ها به کار برده دقت کنیم، به حضور موجوداتی که بعدها در «آواتار» حضور پیدا می‌کنند، پی می‌بریم.

البته ردپای این کانسپت‌ها به جهانِ ترمیناتور نیز می‌رسند. با نگاهی به تصویر بالا متوجه بازوهای آهنی و مکانیکی سوژه اصلی می‌شویم. شکل و شمایلی که در شخصیت آرنولد شوراتزنگر در فیلم «ترمیناتور» پیاده شد.جیمز کامرون با ساختن آثاری همچون «آواتار» و «تایتانیک» نام خود را در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ گیشه ثبت کرده است.
برچسب ها: جیمز کامرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها