به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۹۷۰۰۷

فشار خون خود را کنترل کنید

فشار خون خود را کنترل کنید
گروه سلامت: سدیم آب را به خود جذب می کند و یک رژیم غذایی با سدیم بالا موجب جذب آب به جریان خون می شود که باعث افزایش حجم خون و متعاقبا فشار خون می شود. با گذشت زمان، نیروی بالای جریان خون و فشار خون بالا می تواند به عروق و اندام ها (مانند قلب، کلیه ها، مغز و چشم ها) آسیب برساند.
 
به گزارش بهداشت نیوز، اطلاع در مورد میزان سدیم غذاها و بررسی روش های جدید تهیه غذا می تواند به شما در رسیدن به هدف کاهش سدیم و در نهایت کاهش فشار خون کمک کند و اگر این نکات را برای کاهش میزان سدیم مصرفی خود رعایت کنید، به مرور به غذاهای کم نمک تر عادت می کنید و دیگر عادات قبل را کنار میگذارید.
 
برچسب مواد غذایی
برچسب مواد غذایی را بخوانید. غذاهایی را که روزانه کمتر از 2300 میلی گرم سدیم دارند انتخاب کنید. سعی کنید غذاها را در خانه تهیه کنید و از غذاهای بیرون کمتر استفاده کنید تا بتوانید میزان نمک مصرفی را کاهش دهید.

بدون افزودن سدیم غذا را خوشمزه کنید
مقدار نمکی را که هنگام پخت و پز یا سر میز به غذاها اضافه می کنید محدود کنید. مخلوط های ادویه بدون نمک و گیاهان خشک را به جای نمک امتحان کنید تا به غذا طعم بدهد.

مواد غذایی تازه خریداری کنید
گوشت، مرغ و غذاهای دریایی تازه را به جای انواع فرآوری شده انتخاب کنید. همچنین بسته بندی گوشت و مرغ تازه را بررسی کنید تا مطمئن شوید نمک ندارد. مواد غذایی کنسرو شده حاوی سدیم مانند لوبیا، ماهی تن و سبزیجات را قبل از خوردن بشویید. با این کار مقداری از سدیم از بین می رود. آجیل، دانه ها و محصولات میان وعده کم سدیم یا بدون نمک را انتخاب کنید یا جای آنها هویج یا کرفس بخورید.

افزودن چاشنی ها
بسیاری از چاشنی های غذایی حاوی مقدار زیادی سدیم هستند. چاشنی های کم سدیم را انتخاب کنید، به جای سس به سالادها روغن و سرکه اضافه کنید.
برچسب ها: فشار خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها