به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۰۴

محكومیت ترامپ به پرداخت غرامت

محكومیت ترامپ به پرداخت غرامت
گروه بین الملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در یک پرونده مدنی (غیرکیفری) در مورد سوءاستفاده جنسی از یک ستون‌نویس در فروشگاه بزرگی در نیویورک در دهه ۱۹۹۰ مقصر شناخته شده است.
با این حال براساس رای هیات منصفه،  ترامپ مسئول تجاوز به خانم «ای جین کارول» شناخته نشد. ترامپ همچنین در زمینه افترا مسئول شناخته شد چون اتهامات نویسنده را "فریب و دروغ" خوانده بود.
این اولین بار است که  ترامپ از نظر حقوقی مسئول تعرض جنسی شناخته می‌شود.
هیئت منصفه در منهتن نیویورک به  ترامپ دستور داد حدود ۵ میلیون دلار (۴ میلیون پوند) غرامت به  کارول بپردازد.از آنجا که محاکمه در دادگاه مدنی انجام شد،  ترامپ ملزم به ثبت نام به عنوان مجرم جنسی نخواهد بود.
هیئت منصفه متشکل از شش مرد و سه زن،  در کمتر از سه ساعت شور به تصمیم رسید. ترامپ که این اتهامات را رد می‌کند در طول دو هفته‌ای که محاکمه در جریان بود در دادگاه فدرال منهتن حضور پیدا نکرد. کارول هنگام قرائت رای دادگاه دست دو وکیل خود را گرفت و در حالی که تصمیم هیئت منصفه برای پرداخت غرامت به او قرائت می‌شد لبخند زد.جو تاکوپینا، وکیل  ترامپ، در پایان محاکمه با کارول دست داد و به او گفت: «تبریک می گویم و موفق باشید.»
 کارول هنگام خروج از دادگاه مقابل آن توقف نکرد، اما هنگام ترک محل با وکلای خود با اتومبیل گفت: «ما خیلی خوشحالیم.» ترامپ پس از صدور حکم در شبکه اجتماعی خود «تروت سوشیال» با حروف بزرگ نوشت: «من مطلقا نمی‌دانم این زن کیست.»
«این حکم مایه شرمساری است، ادامه همان روند برای یافتن کسی که می‌خواهند گناهان را به گردن او بیاندازند.»در طول محاکمه وکلای کارول و وکلای  ترامپ به شدت یکدیگر را زیر سوال بردند.
تیم حقوقی  کارول ۱۱ شاهد را فراخواند تا ادعاهای این ستون‌نویس را مبنی بر اینکه  ترامپ در سال ۱۹۹۵ یا ۱۹۹۶ او را در رختکن بخش لباس زیر زنانه فروشگاه برگدورف گودمن مورد تعرض قرار داده تایید کند.
آنها شامل دو زن بودند که همچنین می‌گویند  ترامپ دهه‌ها پیش به آنها تعرض جنسی کرده، و دو دوست قدیمی کارول که می‌گفتند او مدت کوتاهی پس از رویارویی با  ترامپ، ماجرا را برای آنها تعریف کرد. کارول در دادگاه با جزئیات آنچه را که ادعا می‌کند در فروشگاه برایش اتفاق افتاد و آسیب‌هایی که می‌گوید در نتیجه آن متحمل شده را توضیح داد.
او در دادگاه گفت: «من اینجا هستم زیرا دونالد ترامپ به من تجاوز کرد و وقتی در مورد آن نوشتم، او دروغ گفت و گفت این اتفاق نیفتاده است.» ترامپ هیچ شاهدی را فرا نخواند و تنها در ویدئویی از یک جلسه شهادت که برای هیئت منصفه پخش شد تجاوز جنسی را انکار کرد.
 ترامپ در آن ویدئو گفت: «این مضحک‌ترین و منزجرکننده‌ترین داستان است، داستانی ساختگی.»
در شکایت کارول استدلال شد که  ترامپ در پستی در اکتبر ۲۰۲۲ در سایت رسانه اجتماعی خود که در آن ادعاهای او را یک «کلاهبرداری کامل» و «فریبکاری و دروغ» نامید، او را بدنام کرده است.
تیم حقوقیِ شاکی پرونده استدلال کرد که  ترامپ، ۷۶ ساله، در جریان شهادت ویدئویی وقتی بر اظهارات سال ۲۰۰۵ خود در یک فایل صوتی مهر تایید زد، در واقع به عنوان «شاهد علیه خودش» عمل کرده است.
در ویدئوی ضبط شده،  ترامپ در یک مقطع  کارول را با همسر سابقش مارلا مِی‌پلز اشتباه گرفت. وکلای  کارول استدلال کردند که این خطا، ادعای  ترامپ که گفته بود «کششی به او (خانم کارول) ندارد» را تضعیف می‌کند. تاکوپینا سعی داشت روایت  کارول که آن را "یک اثر تخیلی" نامیده بود، مورد تردید قرار دهد.
او این سوال را مطرح کرد که چرا  کارول نمی‌تواند تاریخ حادثه را مشخص کند و اینکه فقدان تاریخ مشخص  ترامپ را از امکان اثبات اینکه در آن تاریخ آنجا نبوده محروم می‌کند.
 تاکوپینا گفت: «بدون تاریخ، بدون ماه، بدون سال، شما نمی‌توانید اثبات کنید در آن لحظه آنجا نبوده‌اید، نمی‌توانید شاهد احضار کنید. آنچه آنها از شما (هیات منصفه) می‌خواهند این است که آنقدر از او متنفر باشید که حقایق را نادیده بگیرید.»
 تاکوپینا همچنین شاکی را تحت فشار قرار داد که چرا وقوع جرم را به پلیس گزارش نکرده یا در حین وقوع آن فریاد نکشیده است.او سوال‌هایی را در مورد صحنه حمله ادعایی مطرح کرد و این موضوع را که می‌توانسته در یک فروشگاه بزرگ اتفاق بیافتد بدون آنکه هیچ کارمندی شاهد آن باشد را «باور نکردنی» خواند.
 کارول به مدت سه روز در جایگاه ایستاد و به دادگاه گفت که چگونه ادعاهای ترامپ مبنی بر دروغ بودن ادعاهایش بر زندگی او تأثیر منفی گذاشته است.
ستون نویس سابق مجله «اِل» (Elle) پس از تصویب قانون «بازماندگان بزرگسال» در سال ۲۰۲۲ در نیویورک توانست شکاتی مدنی را علیه  ترامپ مطرح کند.
این قانون به قربانیان یک سال وقت می‌داد تا شکایات تعرض جنسی را علیرغم گذشت زمان طولانی تنظیم کنند.
معیار اثبات تقصیر در پرونده‌های مدنی به سفت و سختی پرونده‌های جنایی نیست، و هیات منصفه فقط باید به این نتیجه برسد که احتمال تعرض  ترامپ به کارول بیش از احتمال عدم وقوع آن است.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها