به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۹۷۴۲۸

دونالد ترامپ از وکیل سابقش شکایت کرد

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور سابق آمریکا از وکیل سابق خود، مایکل کوهن به اتهام نقض قرارداد شکایت کرده است.
دونالد ترامپ از وکیل سابقش شکایت کرد
دونالد ترامپ، مدعی است که مایکل کوهن وظایفی را که در راستای منافع موکلش بوده نقض کرده است. این شکایت در بحبوحه شدت گرفتن حملات متحدان دونالد ترامپ به کوهن، که شاهد کلیدی در تحقیقات نیویورک در خصوص رئیس جمهور سابق است، صورت می‌گیرد.
هفته گذشته دادستان منهتن ترامپ را به جعل سوابق تجاری در رابطه با پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های پورن متهم کرد.
لنی دیویس، سخنگو و وکیل کوهن به بی‌بی‌سی گفت که مطمئن است شکایت علیه موکلش شکست خواهد خورد.
در این شکایت که در دادگاه فدرال فلوریدا ثبت شده، مایکل کوهن به اظهارات نادرست، خودخواهانه و بدخواهانه در مورد موکل سابقش و اعضای خانواده او و شرکت تجاری ترامپ متهم شده است. کوهن بیش از یک دهه وکیل ترامپ بود. او همچنین معاون مدیرعامل در شرکت ترامپ بود و اغلب به عنوان کسی که مشکلات ترامپ را رفع و رجوع می‌کرد، شناخته می‌شد.
اما رابطه کوهن و ترامپ پس از انتخابات ۲۰۱۶ با یکدیگر شکرآب شد، زیرا بازرسان اف‌بی‌آی تحقیقاتی را در خصوص چند نفر از دستیاران ترامپ شروع کردند. در سال ۲۰۱۸ کوهن پس از اعتراف به اتهامات کلاهبرداری و نقض مالی قوانین کمپین انتخابات به سه سال زندان و جریمه نقدی محکوم شد. کوهن که اکنون از زندان بیرون آمده، به یکی از منتقدان شناخته شده ترامپ تبدیل شده و مدام در برنامه‌های خبری به عنوان مهمان ظاهر می‌شود. او همچنین یک کتاب نوشت و یک پادکست را میزبانی می‌کند که ترامپ در شکایتش به هر دوی آنها اشاره کرده است.
ترامپ می‌گوید کوهن مکالمات ساختگی را در کتاب سال ۲۰۲۰ خود به نام «بی وفا» منتشر کرده، مایکل کوهن در این کتاب ترامپ را «نژادپرست» خوانده است. دیویس، وکیل کوهن به بی‌بی‌سی گفت که : «به نظر می‌رسد که ترامپ بار دیگر می‌خواهد از سیستم قضایی برای آزار و اذیت و ارعاب علیه مایکل کوهن استفاده کرده و از آن سوء استفاده کند».
وکیل کوهن در ادامه گفته که «به نظر می‌رسد که او از خطرات قانونی وحشت زده است و تلاش می‌کند پیامی را به سایر شاهدان احتمالی که با دادستان‌ها علیه او همکاری می‌کنند ارسال کند.» دادستان‌های نیویورک ترامپ را به ۳۴ فقره جرم در جعل سوابق تجاری متهم کرده‌اند که به گفته آنها تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر مبلغی است که به منظور پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر سابق فیلم‌های پورن برای علنی نکردن رابطه خارج از ازدواج با وی پرداخت کرده است. در ۴ آوریل، ترامپ در دادگاه کیفری منهتن حاضر شد. اواولین رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که تا به امروز به اتهامات قضایی متهم شده است. وی در دادگاه اعلام کرد که هیچیک از موارد اتهامی را قبول ندارد و بی‌گناه است. مایکل کوهن گفته است که به عنوان کسی که کارهای ترامپ را رفع و رجوع می‌کرده، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به خانم دانیلز داده است. دادستانی نیویورک می‌گوید نحوه بازپرداخت این مبلغ حق‌السکوت، توسط ترامپ به وکیلش در زمانی که او در کاخ سفید رئیس جمهور بود، به منزله فریب مالیاتی است، زیرا به عنوان هزینه‌های قانونی توصیف شده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها