به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۰۳۸۳۸

کشتار بی‌رحمانه ۶ شیر با سنگ، چوب و نیزه

کشتار بی‌رحمانه ۶ شیر با سنگ، چوب و نیزه
گروه فیلم: شش شیر در یک پارک ملی در جنوب کنیا کشته شدند. این امر ضربه‌ای به تلاش‌های حفاظتی و صنعت گردشگری کنیا است که ستون اصلی اقتصاد این کشور محسوب می‌شود.به گزارش فرارو،سازمان حیات وحش کنیا (KWS) اعلام کرد این شیر‌ها پس از حمله به بز‌ها و یک سگ در نزدیکی روستا‌های نزدیک به پارک ملی آمبوسلی کشته شدند.
 
این حادثه پس از آن رخ داد که یک گروه ۹ نفره از شیر‌های جوان به محوطه حیوانات در نزدیکی Mbirikani در جنوب شهرستان Kajiado، که نزدیک به پارک ملی آمبوسلی است، حمله کردند و ۱۲ بز و یک سگ را کشتند.سرویس حیات وحش توانستند سه شیر را در طول شب از محل خارج کنند و آن‌ها از منطقه دور شدند و به محل امن رفتند، اما شش شیر دیگر در داخل محوطه ماندند. در مقابل جمعیت زیادی با سنگ و چوب و نیزه به جان شیر‌های مهاجم افتادند و بی‌رحمانه هر شش شیر را کشتند.

به گفته سرویس حیات وحش، بسیاری از مردم به نیزه مسلح بودند و هرگونه مداخله، تشدید یک وضعیت بسیار ناآرام را به همراه داشت و تقریباً به طور قطع منجر به جراحت یا مرگ انسانی می‌شد.سازمان حیات وحش کنیا، در بیانیه‌ای گفت: متأسفانه این یک حادثه منحصر به فرد نیست، زیرا در هفته گذشته نیز چهار شیر دیگر کشته شدند.
در این بیانیه گفته شده که مقامات این سازمان با افراد محلی دیدار کردند تا راه حلی برای درگیری‌های مکرر بین حیوانات و ساکنان بیابند.

با این حال، در این بیانیه توضیح داده نشده که چه توافقی صورت گرفته است.ساکنان اطراف زیستگاه‌های طبیعی کنیا اغلب شکایت می‌کنند که شیر‌ها و دیگر گوشتخواران، دام‌ها و حیوانات اهلی را می‌کشند، زیرا انسان‌ها و حیوانات وحشی برای فضا و منابع رقابت میکنند.

چهارشنبه گذشته نیز شیر نر لونکیتو (Loonkiito) پس از حمله به دام‌ها توسط گله داران محلی روستایی با نیزه کشته شد. این شیر پیر ۱۹ ساله که پیرترین شیر کنیا محسوب می‌شد در جستجوی غذا از پارک ملی آمبوسلی در حومه پایتخت، نایروبی به این روستا رفته بود.پارک ملی آمبوسلی با مساحت بیش از ۳۹ هزار هکتار میزبان برخی از ارزشمندترین گونه‌های جانوری از جمله فیل، یوزپلنگ، بوفالو، زرافه و شیر است.
.....
برچسب ها: شیر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها