به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۴۳۳۷
مس با مسجدسلیمان مسافر لیگ یک شد/ استقلال، تراکتور را در هم کوبید

برای پانزدهمین بار؛ پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد

گروه ورزشی: بیست ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید.
برای پانزدهمین بار؛ پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد
پرسپولیس در مجموع 15 بار در تاریخ  لیگ برتر قهرمان شده است و در این فصل یحیی گل‌محمدی سومین قهرمانی را به همراه پرسپولیس به دست آورد تا در تعداد قهرمانی‌ها در کنار برانکو ایوانکوویچ قرار بگیرد. برانکو در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم سه بار متوالی پرسپولیس را به قهرمانی رسانده بود. گل‌محمدی شانس این را دارد که در جام حذفی هم پرسپولیس را قهرمان کند.از سال 1380 مسابقات فوتبال ایران با عنوان «لیگ برتر» ‌آغاز شد. پیش از آن، مسابقات سراسری فوتبال ایران تحت عنوان لیگ آزادگان برگزار می‌شد. در لیگ حرفه‌ای، پرسپولیس با هشت بار قهرمانی پیشتاز است، سپاهان با پنج و استقلال با چهار قهرمانی بعد از سرخپوشان قرار دارند.
نساجی 0 - پرسپولیس 4
گل‌ها: علی نعمتی در دقیقه ۲، سعید صادقی در دقیقه ۲۶، سروش رفیعی در دقیقه ۷۵ و میلاد سرلک در دقیقه ۷۸ برای پرسپولیس
کارت زرد: مهرداد عبدی (۲ کارت زرد)، سینا زامهران (۲ کارت زرد) علی شجاعی از نساجی، سروش رفیعی برای پرسپولیس
کارت قرمز: مهرداد عبدی در دقیقه ۱۵ و سینا زامهران در دقیقه ۸۵
موقعیت‌های حساس
نیمه نخست
در پشت محوطه جریمه خطا به سود پرسپولیس اعلام شد. ترابی ضربه را به روی دروازه فرستاد و اشتباه مدافع نساجی در دفع توپ باعث شد علی نعمتی در موقعیتی مناسب دروازه بدون دروازه‌بان نساجی را در همان دقیقه ۲ باز کند. در دقیقه ۱۸، شوت محکم عیسی آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه با واکنش زیبای حقیقی برگشت داده شد. در دقیقه ۲۱، باز هم در پشت محوطه جریمه فرصت شوت‌زنی برای پرسپولیسی‌ها پیش آمد که ضربه رفیعی را باز هم حقیقی برگشت داد. در دقیقه ۲۶، اشتباه علیرضا ابراهیمی توپ را در اختیار امیری قرار داد و او با پاس در عرض، سعید صادقی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او توانست برای بار دوم دروازه نساجی را باز کند. در دقیقه ۴۰، ضربه ایستگاهی ایوب کلانتری را علیرضا بیرانوند به کرنر فرستاد. در دقیقه ۴۴، پاس در عرض رفیعی به اسماعیلی‌فر با شوت محکم این بازیکن همراه شد که توپ به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.
نیمه دوم
در دقیقه ۵۸، پس از چند حمله پشت سر هم پرسپولیس، عیسی آل‌کثیر صاحب موقعیت مناسبی شد و ضربه‌اش به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶۵، اشتباه مدافع نساجی توپ را در اختیار امیری قرار داد و پاس در عرض این بازیکن نزدیک بود با اشتباه دیگر مدافع نساجی وارد دروازه شود اما به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۷۵، حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت راست با پاس به محوطه جریمه برای سرلک همراه شد و او توپ را برای رفیعی کاشت تا هافبک پرسپولیس با شوت بیرون پا و سرکش دروازه نساجی را برای بار سوم باز کرد. در دقیقه ۷۸، این بار نوبت سرلک بود که با شوت محکم از گوشه سمت چپ محوطه جریمه نساجی دروازه حقیقی را برای بار چهارم باز کند.
 
پرسپولیس
پرسپولیس
پرسپولیس
ورزشگاه وطنی قائمشهربیژن حیدری مهرداد عبدی
پرسپولیس نساجی گئورگی گولسیانی
پرسپولیس نساجی وحید امیری
پرسپولیس نساجی مرتضی پورعلی گنجی
ورزشگاه وطنی قائمشهر
هواداران پرسپولیس تماشاگران پرسپولیس
 
 
مس کرمان0 - سپاهان 2
گل‌ها: میلاد زکی‌پور (دقیقه ۴۹) و شهریار مغانلو (دقیقه ۹۰)
ترکیب مس: دانیال اسلامی، میلاد خدایی، حسن مرادی‌فر، مهیار زحمتکش، فرزاد جعفری، بورا، محمد ستاری، محمد صبوری، معین عباسیان، محمدامین کاظمیان و عارف رستمی.
ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، جلال علی‌محمدی، محمد کریمی، مانوئل فرناندز، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو.
موقعیت‌های حساس
دقیقه ۱۰: با خطا دانشگر بر رستمی، ضربه ایستگاهی برای مس گرفته شد که مستقیما به دروازه سپاهان شلیک شد اما با واکنش به موقع نیازمند به بیرون رفت. دقیقه ۱۴: پاس عمقی رضائیان و ضربه سپاهان به دروازه مس با عکس‌العمل دروازه‌بان مس دفع شد. دقیقه۲۱: ضربه کرنر مس بر دروازه سپاهان با ضربه سر به بیرون رفت. دقیقه ۲۳: بازیکن مس با یک ضد حمله دروازه نیازمند را باز کرد که با پرچم کمک داور آفساید اعلام شد. دقیقه ۲۷: در تک به تک عارف رستمی با گلر سپاهان، نیازمند از دروازه خارج شد و ضربه سر انگشت مسیر توپ را تغییر داد تا موقعیت جدی مس را مدافعان سپاهان دفع کنند. دقیقه ۲۸: ضربه ایستگاهی خطرناک مس بر دروازه سپاهان از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۳۷:ضربه کرنر مس مستقیم در دستان گلر طلایی‌ها قرار گرفت. دقیقه ۳۸: پاس عرضی نورافکن زیر پای دانشگر قرار نگرفت و به اوت رفت. دقیقه ۴۱: با اعتراض مورایس از کنار خط، سرمربی سپاهان کارت زرد گرفت. دقیقه ۴۷: با برخورد زکی‌پور و بازیکن مس در محوطه جریمه، بازیکنان سپاهان اعتقاد به پنالتی داشتند.
نیمه دوم
دقیقه ۴۸: ضدحمله خطرناک مس با اعلام آفساید کمک داور متوقف شد. دقیقه ۴۹: با ضربه راه دور میلاد زکی‌پور دروازه مس فروریخت. دقیقه ۵۲: پاس عمقی مس و ضربه آن‌ها از سمت چپ دروازه در دستان نیازمند قرار گرفت. دقیقه ۶۱: ضربه خطرناک مس و تقابل تک به تک رستمی و نیازمند باز هم ثمری نداشت. دقیقه ۷۰: با خطا جلال علی‌محمدی فرصت ضربه ایستگاهی برای مس فراهم شد که با سر مغانلو دفع شد. دقیقه ۸۷: ضدحمله خطرناک مس با ضربه سر زراعتی از دست رفت. دقیقه ۸۹: پاس عرضی مس پس از دفع نیازمند در اختیار بازیکنان سپاهان قرار گرفت تا در نهایت با لمس پای مغانلو راهی درون دروازه مس شود. دقیقه ۷+۹۰: حسن مرادی‌فر موفق شد با ضربه سر روی یک ضربه ایستگاهی یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

همیشه قرمز
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۰۳:۰۴
تبریک به همه هواداران ارتش سرخ برای این قهرمانی پر افتخار (430073)
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۰۳:۰۵
واقعا پرسپولیس تیمی هست که سالهاست لیاقت قهرمانی رو داره و واقعا حرفه ای بازی میکنه. این قهرمانی مبارکه مردم ایران (430074)
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۰۴:۱۳
عشق فقط پرسپولیس (430075)
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۰۴:۱۳
در کنار قهرمانی پرسپولیس، هفتایی شدن تراکتور هم جالب و جذاب بود (430076)
درود بر پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۰۴:۱۸
لطفا از قهرمانی پرسپولیس بیشتر خبر و گزارش و مصاحبه و پست بگذارید. ما دوست داریم اخبار باشگاه محبوبمون رو و قهرمانی تیم رو از سایت بهار نیوز دنبال کنیم. با تشکر (430079)
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۱۲
چرا نظرات رو تایید نمی‌کنید یا در اغلب پستها کامنتها دیر تایید میشه

لطفا زودتر تایید کنید

مرسی (430134)
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۵۹
حقش بود واقعا (430149)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها