به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۰۷۱۸۶

مخالفت با تعطیلی دو روزه ۱۴ و ۱۵ خرداد

مخالفت با تعطیلی دو روزه ۱۴ و ۱۵ خرداد
گروه سیاسی:علی مطهری نماینده سابق مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد اگر برای چند سال اول رحلت امام خمینی (ره) به دلیل برنامه‌های گسترده در سراسر کشور و تسکین دل مردم به خاطر فاصله اندک از آن حادثه غمبار ضروری بود، امروز آن ضرورت را ندارد و دو روز تعطیلی پشت سر هم آسیب جدی به اقتصاد کشور خصوصا به بخش خصوصی وارد می‌کند.
یک روز برای بزرگداشت دو مناسبت مهم رحلت امام خمینی و قیام پانزده خرداد که نقطه آغاز نهضت اسلامی بوده کافی است و می‌تواند تنها ۱۵ خرداد تعطیل باشد و هر دو مناسبت در این روز تعظیم و تکریم شود. اساسا تعطیلی دو روز پشت سر هم به صلاح هیچ کشوری نیست و کشور‌های مختلف از آن پرهیز می‌کنند، زیرا باعث می‌شود آن هفته‌ای که این دو روز در آن واقع شده است از حیز انتفاع ساقط شود.
همین یکشنبه و دوشنبه هفته بعد را که تعطیل است در نظر بگیرید. عده‌ای از چهارشنبه قبل از آن به مرخصی می‌روند و اگر زود برگردند سه‌شنبه هفته بعد خواهد بود و معمولا تا پایان هفته بعد به طول می‌انجامد و به این ترتیب ادارات چند روز تق و لق خواهد بود و کارفرمایان بخش خصوصی هم باید ۲ روز حقوق کارِ نکرده کارمندان و کارگران خود را بپردازند.
این امر آسیب جدی به اقتصاد و پیشرفت کشور می‌زند. این در حالی است که در روز ۱۵ خرداد برنامه سراسری برای بزرگداشت این روز وجود ندارد و تنها مردم شریف ورامین و پیشوا یک راهپیمایی دارند که از اخبار تلویزیون پخش می‌شود.
ممکن است تاسوعا و عاشورا را به عنوان نقض این سخن ذکر کنید. انصافا تاسوعا و عاشورا استثناست و اکثر مردم در این دو روز برنامه دارند و احساس بطالت نمی‌کنند. حتی این مورد هم اگر بنا به مصلحت کشور منحصر به عاشورا شود جای دوری نرفته‌ایم.
وظیفه مجلس شورای اسلامی است که تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد را تبدیل به یک روز ترجیحا ۱۵ خرداد کنند و البته تقارن این دو روز یعنی روز رحلت امام خمینی (ره) با ۱۵ خرداد روز آغاز نهضت اسلامی به رهبری آن عزیز راحل از اتفاقات نادر و عجیب روزگار است و شاید حاکی از عنایت خاص خداوند به آن رهبر مخلص و پاکباز و انقلاب تاریخ‌ساز او باشد.
برچسب ها: علی مطهری

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۹:۴۸
اون کشورهایی که دو روز در هفته تعطیل هستن و وضع اقتصادیشون از ما بهتره چی ؟ (431102)
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۰:۴۶
آقای دکتر زیاد هم فرق نمیکنه کار کجا بود تازه در مصرف انرژی هم صرفه جویی میشه فکرشو بکن تابستون در پیش. (431107)
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۳:۲۰
علی اقای مطهری چجور ی وقتی در مجلس تشریف داشتی....به فکر تعطیلات خردا د نبودی (431118)
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۴:۲۳
ایکاش همه نظرات موافق و.مخالف را منتشر می کردید . (431125)
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ۱۴:۱۱
اتفاقا تعطیلات کم هم میباشد ، آقایون مدیر با برنامه عمل کنند که جایگزین بابت همه افراد باشد که باعث لق و تق نشود. (به جای این نیرو استخدام شود با این همه بیکار که داریم.! (431203)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۱:۱۹
زندگی مردم رو در گیر این خاله زنک بازی ها نکنید خود رسول الله هم راضی نیست یک روز رو به خاطر تولد یا وفاتش تعطیل کنید چه برسد به امام خمینی که یک رهبر انقلابی بود (431354)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۴:۴۶
سلام علیکم.همانطور که مردم عزیزمون برای تاسوعا وعاشورا برنامه دارند برای ۱۴ و۱۵ خرداد هم برنامه دارند!نظر همه ی اشخاص در مورد تغییر تعطیلی این دو روز قابل احترام است ولی به نظر می رسدتغییر در تعطیلات نقش واهمیت و حضور مردم را در چنین مراسماتی به خصوص در حرم امام ره کمرنگ میکند .چرا که مردم از سایر نقاط برای شرکت در این مراسم حضور پیدا میکنند و برای گرامیداشت این دو روز مهم در کشور زمان تعطیلی هر دو روز وفرصت کافی برای حضور پرشور مردم در مراسمات ،مناسب به نظر می رسد.من الله توفیق (431364)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۸:۲۰
شما در چه سالی زندگی میکنید!!!؟ (431375)
کاربرخسته
United States
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۸:۱۱
تعطيلات واسه چى؟ تو اين وانفساى تورم و گرانى سرسام آور مردم با سختى دارن اموراتشون رو اداره مى کنن نميشه که براى هر موضوعى کارهاشون را بخوابونن (431372)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها