به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۰۸۴۳۰

معتبرترین مدرک بین‌المللی زبان

گروه دانش: اگر به فکر گرفتن مدرک آیلتس هستید، باید بدانید که دستیابی به آن آسان خواهد بود به شرطی که چند مرحله ساده را دنبال کنید. داشتن مدرک آزمون بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی (IELTS) برای کسانی که به‌دنبال پذیرش در موسسات آموزش عالی در کشورهای انگلیسی زبان یا حتی کسانی که به‌دنبال فرصت‌های شغلی و گرفتن اقامت هستند، اجباری است. گواهینامه آیلتس پس‌ از اعلام نتایج آیلتس صادر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با جزئیات مدرک بین‌المللی آیلتس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
معتبرترین مدرک بین‌المللی زبان
مدرک آیلتس چیست؟
آیلتس (IELTS) یا همان International English Language Testing System آزمون مهارت زبان انگلیسی برای افرادی است که می‌خواهند برای تحصیل، کار یا زندگی به کشورهایی که زبان انگلیسی زبان اصلی آن‌ها است، مهاجرت کنند. مدرک آیلتس می‌تواند راهی باشد برای افرادی که قصد کسب علم و تخصص‌های جهانی را دارند و این مورد درباره تمام پایه‌ها و نقاط مختلف دنیا که در آن‌ها از زبان انگلیسی استفاده می‌شود، صادق است.
 
انواع مدرک آیلتس کدامند؟
سه نوع آزمون آیلتس وجود دارد:
 
1.    آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)
آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانی که قصد تحصیل در محیط‌ها یا دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارند، مناسب است. این آزمون دارای واژگان پرکاربرد محیط‌های دانشگاهی است و  میزان آمادگی شما برای شروع تحصیل به زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیلتس آکادمیک را به‌صورت آزمون روی کاغذ یا آنلاین و از طریق رایانه در مکانی مناسب امتحان دهید.
 
2.    آیلتس جنرال یا عمومی (IELTS General Training)
آیلتس جنرال
آزمون آیلتس عمومی برای کسانی که متقاضی تحصیل برای مدارک غیردانشگاهی هستند، مناسب است. این مورد می‌تواند شامل یک مدرسه یا کالج انگلیسی زبان شود. همچنین این نوع مدرک آیلتس را می‌توان برای تجربه کاری یا سایر آموزش‌های استخدامی و به‌طور کلی کارکردن در خارج از کشور هم گرفت. برای مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان هم این نوع مدرک لازم است. این آزمون مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی را که در محیط‌های کاری و در زندگی اجتماعی خود به آن‌ها نیاز خواهید داشت مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون آیلتس جنرال به‌صورت‌های آزمون ‌دادن روی برگه و آنلاین از طریق رایانه در دسترس است.

3.    آیلتس مهارت‌های زندگی (IELTS Life Skills)
یک آزمون انگلیسی برای افرادی است که باید توانایی صحبت‌ کردن  (Speaking)و شنیدن (Listening) انگلیسی خود را به‌عنوان بخشی از درخواست ویزا یا مهاجرت ثابت کنند. این آزمون در سه سطح A1، A2 یا B1 از چهارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) برای زبان‌های خارجی موجود است. مدت زمان آزمون با توجه به سطح آن متفاوت خواهد بود. این مدت زمان برای سطح A1 از 16 الی 18 دقیقه، برای سطح A2 حدود 20 دقیقه و برای سطح B1 حدود 22 دقیقه است. در نهایت هم یکی از دو نتیجه قبول (Pass) یا رد (Fail) را دریافت خواهید کرد.
 مهارت‌های شنیداری و گفتاری در همه این آزمون‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ با وجود این، منابع مطالعاتی بر اساس نوع آزمون متفاوت خواهد بود. آزمون از بخش‌های Reading، Writing و Listening برای مدرک آیلتس تقریبا همزمان و بدون هیچ وقفه‌ای بین آن‌ها گرفته می‌شود، اما آزمون بخش Speaking می‌تواند هفت روز قبل یا بعد از تاریخ آزمون‌های دیگر انجام شود.
 
برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا باید شروع کرد؟
 
 مدرک آیلتس

ابتدا باید در آزمون آیلتس ثبت ‌نام کنید و این کار را می‌توانید به‌صورت آنلاین انجام دهید. از شما خواسته می‌شود تا مرکز برگزاری آزمون در نزدیکی خود را انتخاب کنید. هنگام انجام ثبت نام می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید آزمون خود را حضوری و روی کاغذ یا به‌صورت آنلاین از طریق رایانه انجام دهید.
هر دو مورد دقیقا یک آزمون هستند و در یک مرکز آزمون محلی انجام می‌شوند. همچنین از شما پرسیده می‌شود که قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال را دارید؛ بنابراین، ضروری است که قبل از اقدام به ثبت نام بدانید که باید در کدام یک شرکت کنید. هنگامی که ثبت نام شما تمام شد به‌سادگی در زمان و تاریخ امتحان خود در مرکز آزمون حاضر شوید، در آزمون شرکت کنید و منتظر نتایج خود بمانید.
 
مدرک آیلتس در چه کشورهایی پذیرفته می‌شود؟
در اینجا تعدادی از محبوب‌ترین کشورهایی که نمرات آیلتس را می‌پذیرند، آورده شده است:
•    استرالیا
•    کانادا
•    نیوزلند
•    انگلستان
•    ایالات متحده آمریکا
آیلتس یک آزمون زبان پذیرفته شده برای تحصیل یا مهاجرت به بسیاری از کشورها است. آیلتس توسط بیش از 3400 موسسه در ایالات متحده آمریکا، حدود 400 دانشگاه و کالج کانادایی و بیش از 10000 موسسه در 140 کشور پذیرفته شده است. لازم به ذکر است که مدرک آیلتس به‌سرعت در حال کسب محبوبیت در سراسر جهان است. افرادی که آیلتس عمومی (general) را انتخاب می‌کنند بیشتر به استرالیا، نیوزلند و کانادا می‌روند و بیشتر کسانی که آیلتس آکادمیک را گذرانده‌اند به بریتانیا و استرالیا مهاجرت می‌کنند.
برای اینکه بدانید مدرک آیلتس مورد پذیرش موسسه انتخابی شما است، می‌توانید به وبسایت رسمی آن‌ها مراجعه کنید و شرایط پذیرش یا معیارهای مهارت زبان مورد نظر آن‌ها را جست‌وجو کنید. همچنین می‌توانید از طریق وبسایت آیلتس برای جست‌وجوی موسساتی که آیلتس را در کشورهای مختلف می‌پذیرند، اقدام کنید.
 
اخذ مدرک آیلتس چه فایده‌ای دارد؟
حال دیگر می‌دانید آیلتس چیست و آزمون آن چه اهمیتی دارد. اخذ این مدرک گام مهمی در فرآیند تحصیل شما در خارج از کشور خواهد داشت. سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی آزمونی برای افرادی است که به‌دلیل مهاجرت، تحصیل یا آموزش عملی قصد اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را دارند.
این آزمون سطح زبان انگلیسی فردی را که زبان مادری او نیست، تعیین می‌کند. اگر قصد مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشورها و همچنین دانشگاه‌های ایرلند، بریتانیا یا آمریکا را دارید، به مدرک آیلتس نیاز خواهید داشت. در جهان تعداد موسساتی که نتایج آیلتس را به رسمیت می‌شناسند همچنان در حال افزایش است. اگر قصد برداشت گام نخست در مسیر تحصیلات خارج از کشور را دارید، نکاتی که درباره آزمون آیلتس در این مطلب گفته شده را حتما در نظر بگیرید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها