به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۰۷۰۸

برندگان جوایز انسی ۲۰۲۳ معرفی شدند

برندگان جوایز انسی ۲۰۲۳ معرفی شدند
گروه فرهنگی:در حالی که «مرغ برای لیندا!» و «رویاهای روباتیک» مهم‌ترین جوایز فیلم‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۳ را کسب کردند، جایزه بهترین فیلم کوتاه اول هم به «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم از ایران رسید.
انیمیشن شگفت‌انگیز کیارا مالتا و سباستین لادنباخ با عنوان «مرغ برای لیندا!» که با دست نقاشی شده است، شب پیش در اختتامیه جشنواره انیمیشن انسی ۲ افتخار بزرگ کسب کرد و هم جایزه اصلی جشنواره یعنی جایزه کریستال بهترین فیلم و هم جایزه بنیاد گان برای توزیع را به دست آورد.

این فیلم فرانسوی زبان، داستانی تلخ و شیرین از دوران کودکی است که با زبان طنز از عزاداری و مالیخولیا می‌گوید. این فیلم انیمیشن ماه پیش در بخش جانبی ACID جشنواره کن مورد تحسین قرار گرفت و در حین حضور در انسی پخش‌کننده‌ای برای آمریکای شمالی به دست آورد.

کیارا مالتا یکی از کارگردان‌های این فیلم، گفت: به دنبال چیزی خنده‌دار و تأثیرگذار بودیم. این دو عنصر هرگز در تضاد نبودند، زیرا ما فیلم را برای کودکان ساختیم و در عین حال که زبان آنها را پذیرفتیم، خود را در دیدگاه آنها قرار دادیم.

سباستین لادنباخ دیگر کارگردان فیلم هم گفت: ما یک به هم ریختگی شاد می‌خواستیم. این فیلم غم‌انگیز و خنده‌دار است. پر از انرژی و احساس است و در سبک گرافیکی نیز پویا است.آرون گودر مجارستانی برنده جایزه هیات داوران برای «چهار روح کایوت» شد که ترکیبی از انیمیشن دوبعدی و سه بعدی است و افسانه خلق بومیان آمریکا را به عنوان یک ماجراجویی حماسی با وجدان زیست‌محیطی بازگو می‌کند. این فیلمساز مجارستانی پیش از این برای کمدی «ناحیه!» در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اصلی انسی شده بود.

در بخش مسابقه اصلی همچنین توموهیسا تاگوچی کارگردان انیمیشن ژاپنی «تونلی به تابستان، خروج خداحافظی» که اقتباسی از مانگای واقع گرایانه جادویی درباره ۲ نوجوان است که تونلی خارق‌العاده را کشف می‌کنند که هر آرزویی را برآورده می‌کند، جایزه پل گریمولت را دریافت کرد.

جوایز برتر در بخش رقابت موازی به «رویاهای روباتیک» از پابلو برگر اسپانیایی رسید که در کن هم حضور داشت و داستانی تلخ و شیرین از دوستی بین یک ربات و یک سگ در نیویورک دهه ۱۹۸۰ است.فیلم «تونی، شلی و نور جادویی» ساخته فیلیپ پوشیواچ محصول مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی جایزه هیات داوران این بخش را دریافت کرد و فیلم افتتاحیه جشنواره «سیروکو و پادشاهی جریان‌های هوایی» به کارگردانی بنوا چیو جایزه تماشاگران را از آن خود کرد.

در بخش فیلم‌های کوتاه هم جایزه کریستال به «۲۷» ساخته فلورا آنا بودا محصول فرانسه و مجارستان رسید و جایزه هیات داوران به «دریف» ساخته لوی استوپس از بلژیک اهدا شد.جایزه ژان لوک زیبراس برای اولین فیلم کوتاه هم به «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم از ایران اهدا شد. این اثر ترکیبی از انیمیشن دوبعدی و استاپ‌موشن است.

امسال انیمیشن «آژیر» ساخته سپیده فارسی محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک در جمع ۱۱ اثر بخش مسابقه اصلی حضور داشت و انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر در بخش آثار در حال ساخت و انیمیشن «آتش‌ها» ساخته محمد باباکوهی محصول فرانسه هم در بخش آثار دانشجویی به نمایش درآمدند.شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۱ تا ۲۷ خرداد) برگزار شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها