به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۳۰۶۷

تمریناتی که استرس شما را کاهش می‌دهد

تمریناتی که استرس شما را کاهش می‌دهد
گروه علمی: یوگا یکی از ورزش های پر طرفدار در جهان محسوب شده و افراد زیادی سعی می کنند با انجام این تمرینات باستانی که ریشه در فرهنگ شرق باستان دارد، روح و جسم خود را تقویت کنند. در این میان ادعا می شود یوگا موجب کاهش استرس و سطح اضطراب شده و می تواند به حل مشکلات سطح زندگی مدرن کمک کند. در این گزارش قصد داریم به بررسی صحت و سقم این موضوع بپردازیم.
 
به گزارش بهداشت نیوز، علاقه مندان به یوگا ادعا می کنند که انجام تمرینات توصیه شده در این ورزش می تواند استرس را مدیریت کرده، سطح رفاه ذهنی را بهبود بخشد و در نهایت کیفیت خواب و تعادل روحی فرد را تقویت کند.  در ابتدا باید اذعان داشت که یوگا شامل تمرین و اجرای حالات بدنی (آساناس) و تمرینات تنفسی منظم (پرانا یاماس) است. مطالعات مختلف نشان می دهد: تنفس همراه با حرکت آگاهانه می تواند سیستم عصبی خودمختار بدن انسان یا همان  ANS را متعادل کند. از سوی دیگر تمرینات تنفسی قادر هستند سطح کورتیزول را کاهش داده و حس خوبی را در فرد ایجاد کنند.
 
سیستم عصبی خودمختار بدن انسان شامل سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک است. به طور طبیعی هنگامی که شما استرس دارید، سیستم عصبی سمپاتیک هورمون های استرس را ترشح می کند که می تواند واکنش مورد نیاز برای بقا به شکل جنگ یا گریز را تحریک کند. اگرچه واکنش فوق الذکر برای بقا و حیات همه موجودات زنده ضروری است اما این هورمون ها باعث عدم تعادل در سیستم عصبی خودمختار بدن انسان می شوند.

تحقیقات مشترکی که با همکاری محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، کالج پزشکی نیویورک و دانشگاه کلمبیا انجام شد، نشان داد:یوگا با متعادل کردن سیستم عصبی خودمختار بدن انسان ، پتانسیل کاهش استرس را دارد.

در یوگا، تنفس شما باید کنترل شود و با تنفس آهسته و عمیق می توانید فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک را افزایش دهید که این موضوع به شما کمک می کند احساس آرامش کنید. تنفس عمیق یک سیگنال فعال‌ سازی را به سیستم عصبی پاراسمپاتیک می ‌فرستد که مسئول واکنش استراحت و هضم در بدن است. این هورمون در نقطه مقابل هورمون استرس قرار داشته و با تأثیرات  واکنش جنگ یا گریز مقابله می‌ کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در استرالیا نشان داد: یکی دیگر از مزایای یوگا فراهم شدن امکان ارتباط های اجتماعی است. در هنگام انجام تمرینات یوگا شما یک تجربه مشترک و یک فضای امن برای ارتباط با خود و دیگران ایجاد می کنید. مزایای دیگر ورزش هایی مانند یوگا از قبیل بهبود توجه و حافظه، توسط علم پشتیبانی می شود، اما برای مبارزه با استرس، تنفس آگاهانه یک عنصر حیاتی است.
برچسب ها: یوگا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها