به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۱۵۷۸۵
کار افزایشی‌های دلار سخت شد؟

ربع‌سکه پرچمدار سقوط شد

ربع‌سکه پرچمدار سقوط شد
گروه اقتصادی:دلار در این هفته با اظهار نظر جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ادامه جریان مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا روند نزولی به خود گرفت ولی در ادامه نوسانات اخبار دلار را نیز دچار نوسان کرد.به گزارش اکوایران، قیمت درهم به عنوان شاخصی از تقاضای وارداتی دلار در بازار ارز بررسی می شود، که گفته می شود به خاطر سهمی که از واردات کشور دارد در تعیین قیمت ارز آمریکایی در میان معامله گران اهمیت دارد.

حباب دلاری درهم که فاصله نرخ دلار آزاد با نرخ دلاری درهم است میزان رغبت معامله گران در خرید و انتظارات و هیجانات خرید را ارزیابی می‌کند و بررسی آن در میان معامله گران رایج است. بررسی هایی که اکوایران از حباب درهم داشته نشان می دهد که میانگین حباب درهم در بازه کوتاه مدت کمتر از بلندمدت است که تایید می کند معامله گران افزایشی به خانه رفته‌اند و فضای رکودی و کاهشی بر معاملات غالب شده است.

حباب هفتگی و ماهانه درهم در کانال ۸۰۰ تومانی جا خوش کرده است. این درحالی است که حباب شش ماهه درهم در کانال هزار تومانی است، این مسئله نشان می دهد که یا معاملات درهم روند صعودی کوتاه مدت را از دست داده است و یا دست بازارساز در معاملات درهم به گونه ای باز شده که توانسته با عرضه درهم حباب درهم را کاهشی کند و نرخ دلار را از کانال درهم کنترل کند.

بررسی حباب درهم در این هفته نشان می دهد که انتظارات کاهشی در ابتدای هفته بازار ارز و حباب درهم را کاهشی کرده و حباب درهم تا کانال ۶۰۰ تومانی کاهش پیدا کرده است در ادامه ولی تنش های دریایی و همنوایی روسیه با کشورهای عربی باعث شد ریسک ها در بازار افزایش پیدا کند و حباب درهم در پایان هفته در کانال ۹۰۰ تومانی به کار خود پایان دهد.

حمایت مهم سکه از دست رفت
معامله گران سکه هم همچنان آرام هستند. سکه در این هفته حمایت مهم محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و در ادامه با از دست دا ن کانال ۲۸ میلیون تومانی به کانال ۲۷ میلیون تومانی نفوذ کرد،در پایان رشد اونس جهانی طلا و قیمت دلار آزاد باعث توقف روند نزولی سکه شد و با همدستی اونس و دلار سکه به کانال ۲۸ میلیون تومانی بازگشت.

علیرغم برگشت سکه به کانال ۲۸ میلیون تومانی بررسی ها از حباب سکه اطلاعات متفاوت تری ارایه می دهد. حباب سکه در روزهای پایانی هفته روند نزولی گرفته و در کانال ۱۹ درصدی جا خوش کرده است. این درحالی است که میانگین حباب سکه در بازه بلندمدت و میان مدت در سطح ۲۲ درصد تثبیت شده بود. شکست تابوی حباب سکه و افت سه درصدی آن در بازه هفتگی نسبت به میانگین شش ماهه و سه ماهه نشان میدهد که معامله گران افزایشی به خانه برگشته اند و هیجانات افزایشی در بازار سکه در حال کاهش است.در ادامه باید دید که معامله گران از تشکیل کف جدید در حباب سکه استقبال می کنند و وارد محدوده خرید می شوند یا همچنان به فاصله گرفتن از بازار نسبت به خرید احتیاط می کنند و حباب سکه در نبود تقاضای جدید همچنان نزولی خواهد بود.

کار برای افزایشی‌ها سخت می‌شود؟
قیمت پایانی دلار در انتهای هفته جاری کمتر از مدت مشابه هفته قبل است که تأیید کننده روند نزولی دلار در این هفته است. اسکناس آمریکایی در هفته جاری به خط روند صعودی خود که از آذر ماه بالای آن معامله می‌شد برخورد کرد و کمی افزایش یافت، اگرچه دلار تا کنون توانسته خط روند صعودی بلند مدت خود را حفظ کند ولی حمایت پایینی ابر کومو را از دست داد که نشان می دهد اگر دلار نتواند به بالای حمایت ابر کومو برگردد کار برای افزایشی ها‌ سخت می شود و می تواند روند نزولی به سمت کانال ۴۸ هزار تومانی ادامه پیدا کند. معامله گران دلار در این هفته زیان کردند و ارزش دارایی شان ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

سکه امامی هم دوشادوش دلار آزاد کاهش پیدا کرد و علاوه بر کاهش قیمت ، حباب آن نیز کانال ۲۰ درصدی را از دست داد. ارزش دارایی های دارندگان سکه امامی در این هفته ۲.۴ درصد کاهش یافت.ربع سکه که به سختی تکان می خورد و علاقه ای به تغییر قیمت ندارد در این هفته مجاب شد که باید کاهشی شود و تند تر از بقیه بازار سقوط ۳.۷ درصدی را ثبت کرد. ربع سکه در این هفته به حمایت خط روند صعودی شش ماهه خودش برخورد کرد و این حمایت را از دست داد. در معاملات روز پنجشنبه ربع سکه توانست به خط روند صعودی خود پولبک بزند ولی برای بازگشت به روند صعودی خود باید بالای ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تثبیت شود.

معامله گران طلا ولی در این هفته کمتر از سایر بازار ها زیان کردند و ضرر ۱.۲ درصدی را ثبت کردند. طلا در این هفته پس از برخورد به خط روند حمایتی صعودی خود به بالا برگشت و اندیکاتور ‌مکدی نیز برای طلای گرمی سیگنال رشد صادر کرد.
برچسب ها: سکه دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها