به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۶۲۰۹

تهدید لیگ برتری‌ها: سریعا مبلغ اعلام کنید!

تهدید لیگ برتری‌ها: سریعا مبلغ اعلام کنید!
گروه ورزشی:سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد هر باشگاهی مبلغ سقف بودجه خود را کتبا اعلام نکند، قراردادهایش ثبت نمی‌شود.به گزارش "ورزش سه"، قراردادن سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری یکی از چالش‌های اصلی فوتبال ایران در نقل و انتقالات است. فدراسیون فوتبال برای کنترل بازار نقل و انتقالات این سقف را در نظر گرفته و از هرروشی برای تحقق این قانون استفاده می‌کند.

در این خصوص سازمان لیگ فوتبال طی نامه‌ای رسمی به 16 باشگاه لیگ برتری اعلام کرده که باید هرچه سریع‌تر سقف بودجه مصوب شده در هیات مدیره باشگاه را کتبا به کمیته نقل و انتقالات اعلام کنند. سازمان لیگ قصد دارد با بررسی قراردادها اجازه عبور باشگاه‌ها از سقف بودجه را در بحث عدد و رقم ندهد و به همین خاطر قوانینی را در نظر گرفته است.موضوع مهم این است که کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ قرارداد باشگاه‌هایی که سقف خود را اعلام نکرده یا از سقف اعلامی عبور کرده باشند را ثبت نخواهد کرد و کارت بازی برای نفرات آن تیم صادر نمی‌شود.

فرشید طاهری، رییس کمیته نقل و انتقالات در این باره گفت:‌ «شاید برخی باشگاه‌ها شاید رقم سقف را اعلام نکنند و کمتر از آن مصوب کنند. با این حال ما در سازمان لیگ قراردادهای یک تیم را تا تنها تا جایی که سقف بودجه اعلام شده را رد نکند ثبت می‌کنیم و اگر قراردادی باقی بماند ثبت نمی‌شود.»

او ادامه داد:‌ «بر اساس قوانین جدید فصل نقل‌وانتقالات، باشگاه‌ها قبل از ثبت قرارداد باید سقف بودجه مصوب هیئت مدیره را به سازمان لیگ اعلام کنند و پس از آن قراردادها ثبت می‌شود. تا امروز تنها دو باشگاه صنعت نفت آبادان و هوادار تهران سقف بودجه‌شان را اعلام کرده‌اند تا بازیکنانشان اجازه ثبت قرارداد داشته باشند.»طاهری همچنین گفته که سازمان لیگ بر اساس برگه های قرارداد و همچنین مستندات اعلام شده از سوی باشگاه قراردادها را با سقف بودجه مطابقت داده و ثبت می‌کند و راستی‌آزمایی درباره رقم واقعی قراردادها را به دستگاه‌های نظارتی واگذار خواهد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها