به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۱۷۳۵۹
خرید لباس ایرانی با دلار آمریکایی در فروشگاه‌های پایتخت!

تیشرت‌ و لباس شب‌ ۱۰۰ دلاری در پاساژ‌های تهران

تیشرت‌ و لباس شب‌ ۱۰۰ دلاری در پاساژ‌های تهران
گروه اقتصادی: بازار مروی، خیابان استانبول و چندین پاساژ در تهران، محلی برای مانور تیشرت‌های میلیونی پشت ویترین مغازه‌ها شده تا جایی که برای خرید یک لباس ساده باید ۵-۶ میلیون هزینه کرد.به گزارش اقتصاد24،
البته قیمت تیشرت‌های ۱۰۰ دلاری تا لباس شب‌های ۱۰۰ دلاری در پاساژ‌های تهران موضوعی است که این روزها توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است.

البته نکته جالب اینجاست که در بیشتر واحد‌های صنفی، قیمت تیشرت و شلوار‌هایی که کاملا تولید داخلی است را نیز با دلار قیمت گذاری کرده اند!این درحالی است که به دنبال گسترش برنامه‌ریزی برخی کشور‌ها برای کاهش و حذف تبادلات دلاری از چرخه معاملات شان، دولت سیزدهم هم به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، زمینه‌های انجام معاملات تجاری بر اساس واحد پولی ایران و کشور‌های هدف را فراهم کند.

با نوسان نرخ ارز، برخی فروشندگان روی به انباشت کالا در انبارهایشان آوردند و به بهانه خرید همین کالا‌ها طی چند ماه گذشته و با نرخ دلار ۶۰- ۷۰ هزار تومانی، قصد خالی کردن جیب مردم برای کسب درآمد بیشتر البته در زمانی که دلار به کانال ۴۸ هزار تومان رسیده هستند.قیمت گذاری تیشرت و شلوار با نرخ دلار شاید موضوع جدیدی نباشد، اما در برابر چشم ناظران بازار، آن هم زمانی که دولت سیزدهم قصد تنظیم و کنترل بازار ارز را دارد کمی دور از انتظار است.البته متقاضیان خرید لباس با نرخ دلار کم نیستند، اما باید پذیرفت که این وضعیت آسیب جدی به ارزش پول ملی و همچنین تولید ملی می‌زند.

لباس‌های ایرانی را با دلار بخرید!
در همین رابطه یاسر احمدی، بنکدار و پخش کننده لباس در بازار تهران می‌گوید: خرده فروشان سطح شهر به دنبال کسب درآمد بیشتر از موقعیت ایجاد شده و ادامه نوسان نرخ ارز در بازار هستند از این رو برای جلب توجه بیشتر و اینکه به مشتری تفهیم شود که جنس کاملا خارجی و وارداتی است، اقدام به قیمت گذاری لباس با نرخ دلار کرده‌اند.

احمدی می‌افزاید: ما به عنوان بنکدار در بازار بیشتر مطلع هستیم که تمام اجناس، ایرانی و تعداد محدودی خارجی است، اما این سیاست شامل بیشتر لباس‌ها شده و این موضوع (دریافت دلار به جای ریال) برای فروشندگان پاساژ‌ها و مراکز تجاری خوشایند شده است.

این فعال صنفی ادامه می‌دهد: اجناس مانده در انبارها، خرید چند ماه یا حتی یکسال گذشته است، اما امروز این کالا‌ها سر فرصت از انبار‌ها راهی فروشگاه‌ها شده و علی رغم کاهش قیمت دلار، قیمت گذاری مانند نرخ دلار در سال گذشته انجام می‌گیرد.لباس های مجلسی با قیمت های دلاری 

صادق، فروشنده لباس زنانه مجلسی در یکی از پاساژ‌های شمال تهران نیز می‌گوید: لباس‌های ترک با دلار به خریداران فروخته می‌شود. ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار دلار قیمت لباس‌هایی است که برخی مشتریان با علاقه زیاد آن را خریداری می‌کنند. البته قیمت‌های پایین‌تر هم موجود است، اما فقط فروش با نرخ دلار برای فروشنده صرفه اقتصادی دارد.

به گفته این فروشنده، هر روز با توجه به نوسان نرخ دلار قیمت لباس‌ها نیز تغییر می‌کند، اما البته سعی می‌شود با توجه به اینکه هنوز واردات لباس قاچاق محسوب می‌شود، اما برای رضایت مشتری، برند‌های دلخواه خریداران را وارد کنیم. البته در بین لباس های شب یا مجلسی، برندهای کره ای، هندی، اروپایی نیز موجود است که قیمت های متفاوت تری با سایر لباس ها دارد.
برچسب ها: لباس دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها