به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۱۷۵۳۲

با سه گام ساده به‌سرعت لاغر شوید

با سه گام ساده به‌سرعت لاغر شوید
گروه علمی: بهترین روش لاغر شدن که دوام هم داشته باشد و صدمه‌ای به بدن‌تان نزند، آهسته و با برنامه‌ریزی ورزشی و تغذیه مناسب است. اما اگر به‌دلیلی می‌خواهید خیلی سریع لاغر شوید، سه گام ساده زیر را که از نظر علمی هم تایید شده است، به کار برید:

۱. کاهش مصرف کربوهیدرات تصفیه‌شده
گام اول لاغر شدن سریع، کاهش مصرف قند و نشاسته‌ها یا کربوهیدرات‌هاست. برای این کار باید از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در رژیم غذایی کاست و به‌جای آنها از غلات کامل استفاده کرد. با این روش کالری بسیار کمتری به بدن‌تان می‌رسد. غلات کامل از فیبر بیشتری برخوردارند و به همین دلیل آهسته‌تر هضم شده و شما به مدت طولانی‌تر احساس سیری می‌کنید.

۲. اهمیت دادن به پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات
اگر برای لاغر شدن صحیح، باید رژیم غذایی متنوع و سالمی داشته باشید. بنابراین هر وعده غذایی‌تان باید حاوی پروتئین،‌ چربی سالم، سبزیجات و مقدار کمی کربوهیدرات پیچیده مانند غلات کامل باشد.
پروتئین: با مصرف پروتئین درعین حال که لاغر می‌شوید، ماهیچه‌هایتان را از دست نمی‌دهید و سلامت آنها حفظ می‌شود.
سبزیجات: سبزیجات سبز برگدار،‌ سرشار از مواد مغذی‌اند. همچنین از این سبزیجات می‌توانید در حجم بالا مصرف کنید، بدون اینکه کالری زیادی به بدن‌تان اضافه شود. از این سبزیجات می‌توان به گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، کلم‌پیچ، کاهو، خیار و فلفل اشاره کرد.
چربی‌های سالم: مادامی‌که چربی سالم مصرف می‌کنید، نگرانی به دلتان راه ندهید. چربی‌های سالم مانند روغن‌های زیتون و آووکادو بهترین انتخاب هستند. چربی‌های گرفته‌شده از آجیل و دانه‌ها هم سالم و در عین حال خوش‌طعم هستند. کره و روغن نارگیل را به‌دلیل اینکه حاوی روغن‌های اشباع‌شده بیشتری‌اند باید در حد متعادل مصرف کنید.

۳. ورزش و حرکت بدنی
سومین گام برای سریع لاغر شدن، ورزش است. ورزش،‌ به‌ویژه کار با وزنه‌ها، کالری‌های اضافی بدن‌تان را می‌سوزاند و سوخت‌وسازتان را افزایش می‌دهد. در نتیجه این دو ویژگی،‌ از وزن‌تان کاسته می‌شود.هفته‌ای سه تا چهار بار ورزش‌های استقامتی مانند وزنه‌برداری انجام دهید. البته اگر علاقه‌ای به وزنه‌برداری ندارید، ورزش‌های قلبی‌عروقی ماند پیاده‌روی،‌ دو،‌ دوچرخه‌سواری یا شنا هم برای کاهش وزن ایده‌آل هستند.با توجه به سه گام ساده فوق می‌توانید خیلی سریع لاغر شوید و سلامت‌تان را هم حفظ کنید.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها