به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۲۰۵۰۹

افرادی که گردن درد دارند بخوانند

افرادی که گردن درد دارند بخوانند
گروه سلامت: گردن درد یک بیماری شایع است و در بانوان، بیشتر دیده می‌ شود. در ادامه دکتر «بابک پورعباس»، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ما را با ویژگی های این بیماری و راه های درمان آن آشنا می کند.
به گزارش بهداشت نیوز، گردن درد می تواند به دلیل مصدومیت، اسپاسم عضلانی، آرتروز گردن و یا مشکلات ناشی از فشار بر روی ریشه های عصبی یا نخاع در یکی از دیسک‌های بین مهرها باشد.
 
کار پشت میز برای مدت ‌زمان طولانی بدون تغییر موقعیت، خوابیدن به ‌صورتی که گردن در موقعیت بدی قرار دارد و حرکات تند و سریع گردن که در ورزش انجام می ‌شود، در ایجاد درد گردن موثر است.

رایج ترین علت گردن درد
رایج ترین علت گردن درد و سر درد ناشی از آن، عملکرد نامناسب مفاصل بالای گردن، عضلات یا اعصاب گردن است که باعث انتقال سیگنال های درد از طریق اعصاب حسی به مغز می شود. گاهی اوقات درد در ناحیه گردن با حرکت دادن گردن یا چرخاندن سر تشدید می شود.

گردن درد همچنین می تواند با خشکی گردن، سر درد، احساس گیجی یا سبکی سر، شانه درد و بی حسی یا سوزش بازو همراه باشد. گاهی اوقات نیز گردن درد با درد در ناحیه بالای کمر و بین دو کتف همراه است. تیر کشیدن درد به بازو و دست ها  اغلب در نتیجه وارد شدن فشار به ریشه های عصبی در گردن ایجاد می شود.نداشتن تعادل در هنگام راه رفتن و اختلال در انجام کارهای ظریف با دست ها و انگشتان می تواند به دلیل فشار به نخاع باشد و در صورت بروز باید در سریع ترین زمان ممکن، به پزشک مراجعه کرد.

پیشگیری از گردن درد
بهترین راه برای پیشگیری از گردن درد جلوگیری از آسیب رسیدن به گردن است. است اما به خاطر داشته باشیم که درمان گردن درد در موارد شدید در خانه امکان پذیر نیست و باید برای معاینه و تشخیص علت و علائم گردن درد به پزشک متخصص جراح ستون فقرات مراجعه شود.

روش‌ های درمانی درد گردن نیز بسته به علت و مدت طولانی شدن درد، متفاوت است. بسیاری از بیماران مبتلا به گردن درد با استفاده از یک یا ترکیبی چند روش‌ درمانی، درمان می شوند.دارو می‌ تواند گردن درد را تسکین دهد و التهاب بافت‌ های نرم را از بین ببرد. در این زمینه اغلب مسکن ‌ها، شل کننده‌ های عضلانی و داروهای ضد افسردگی استفاده می‌شود.  داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی نیز می‌تواند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کند.
برچسب ها: گردن درد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها