به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۲۲۷۸۷

پدیده‌ای عجیب که مو‌های زنان را سیخ کرد!

پدیده‌ای عجیب که مو‌های زنان را سیخ کرد!
گروه فیلم:پدیده‌ای غیرمنتظره و مهیج که ژائو و گروهی از گردشگران را که او در صحرای کومتاگ چین رهبری می‌کرد، حیرت زده کرد.به گزارش فرارو، ویدئویی از صحرای کومتاگ در چین منتشر شد که گردشگران را با مو‌های سیخ شده نشان می‌دهد. یک راهنمای صحرا گفت که اولین بار است که با چیزی شبیه به آن روبرو می‌شود.
 
 
به گفته کارشناسان، چیزی که به نظر یک پدیده عجیب و سرگرم کننده است، در واقع یک موقعیت بسیار خطرناک است.ژائو راهنمای توریستی و گروهی از گردشگران در صحرای کومتاگ پس از روبرو شدن با این پدیده عجیب، شوکه شدند. وقتی آن‌ها به بالای تپه شنی رسیدند، مو‌های سر و بدنشان سیخ ایستاد و صدای خش خش از آن‌ها بلند شد.
 
به گفته گردشگران، آن‌ها احساس کردند موبایل هایشان نیز شارژ می‌شود. ژائو گفت طی ده سالی که به عنوان راهنمای گردشگری کار می‌کند، هرگز چنین چیزی را ندیده است.گروه گردشگری دقایقی بعد، آن محل را ترک کردند. پس از ۲۰ دقیقه همه چیز به حال عادی بازگشت.

وو ژوئه یک استاد دانشکده علوم جوی در دانشگاه لانژو در توضیح گفت که مو‌ها به دلیل باردار شدن ابر‌ها سیخ شده است. در چنین مواقعی، خطر برخورد صاعقه یا به شخص یا نزدیک او وجود دارد.در موارد شدید، خطر اصابت صاعقه وجود دارد. پروفسور وو توصیه کرد: هنگامی که در طبیعت با آن مواجه می‌شوید، باید فوراً یک نقطه پایین‌تر را پیدا کنید و با پا‌های خود بدون راه رفتن یا دویدن چمباتمه بزنید. اگر وسایل نقلیه در این نزدیکی شماست، بهتر است در داخل آن‌ها پناه بگیرید.

هر ابر رعد و برقی می‌تواند بار‌های الکتریکی را با خود به همراه داشته باشد. برخورد بین قطرات آب، کریستال‌های یخ و تگرگ، بار‌های ساکن ایجاد می‌کند. وقتی رعد و برق نزدیک شما می‌آید، فضای باردار الکتریکی می‌تواند باعث شود موهایتان سیخ شود.به گفته کریس واگاسکی کارشناس برجسته هواشناسی، این نوع پدیده اغلب در ایالات متحده در کوهستان‌ها و در حالی که طوفان‌های تندری در حال توسعه هستند اتفاق می‌افتد.

بیرون بودن در هنگام رعد و برق مخصوصاً زمانی که الکتریسیته ساکن در هوا باشد خطرناک است. مقامات می‌گویند اگر این اتفاق افتاد فوراً به دنبال سرپناه باشید.همه افراد حاضر در این ویدئو در نهایت ایمن بودند. راهنمای تور گفت که آن‌ها فقط ۴ یا ۵ دقیقه در بالای تپه‌های شنی مانده اند و سپس از کوه پایین می‌روند. ۲۰ دقیقه بعد طوفان گذشته بود و پدیده الکتریسیته ساکن از بین رفته بود.
....
برچسب ها: چین گردشگری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها