به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۲۸۸۴

هشدار‌و‌آماده‌باش هلال‌احمر برای باران و باد شدید

هشدار‌و‌آماده‌باش هلال‌احمر برای باران و باد شدید
گروه جامعه: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی درمورد احتمال بروز مداخلات جوی از آماده‌باش امدادگران این جمعیت در پنج استان کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، صادق محمودی، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، گفت: برابر پیش‌بینی انجام شده و نیز هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، رگبار و وزش باد از عصر امروز در مناطق نیمه غربی هرمزگان، جنوب و غرب فارس، شمال زنجان و جنوب اردبیل، پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای روز یکشنبه نیز احتمال بارش‌های رگباری و وزش باد در جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان، جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی وجود دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در همین راستا امدادگران و پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این پنج استان کشور به حالت آماده‌باش درآمده و امکانات و تجهیزات لازم برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیز باید یکسری نکات و موارد را رعایت کنند، گفت: بر این اساس در هنگام بارش باران، مردم باید از حضور و استقرار در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. درهنگام وزش باد شدید نیز پرهیز از قرارگرفتن در لبه پشت‌بام و نقاط مرتفع، عدم پارک خودرو و قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال، سازه‌های ناپایدار و تابلو‌های تبلیغاتی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
برچسب ها: بارندگی باد شدید
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها