به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۳۹۲۸
ثروت ران دسنتیس از همه کمتر است

دارایی نامزدهای جمهوری‌خواهان چقدر است؟‌

گروه بین‌الملل: نخستین مناظره بین نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ سرانجام عصر چهارشنبه – بدون حضور نامزد پیشتاز- در میلواکی، ویسکانسین برگزار شد.
دارایی نامزدهای جمهوری‌خواهان چقدر است؟‌
پیش از زورآزمایی روز چهارشنبه، راهنمای ثروت شخصی افراد شرکت‌کننده را همراه با خلاصه‌ای از نحوه کسب دارایی‌های آنان را در زیر می‌خوانید با این توضیح که از ویل هرد، پری جانسون، فرانسیس سوارز و لری الدر، نامزدهای همکار در این فهرست نام برده نشده چون در زمان نگارش این مقاله هنوز به آستانه کسب جایگاه در صحنه مناظره نرسیده بودند.
داگ بورگم
براساس گزارش یاهو، دارایی خالص فرماندار داکوتای شمالی، یکی از نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه ۱.۱ میلیارد دلار است! او پس از جی بی پریتزکر [فرماندار] دموکرات ایلینوی دومین رهبر ثروتمند ایالتی محسوب می‌شود. گویا بورگوم در سال ۲۰۰۱ شرکت فناوری خود، گریت پلینز سافت‌ور را در پی عرضه عمومی اولیه به مایکروسافت فروخت و به ثروت دست‌ یافت. این شرکت در دهه ۱۹۸۰ پدید آمد و با کمک جذب مداوم دانشجویان مهندسی رشد کرد که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه داکوتا شمالی در فارگو، که پردیس آن در مجاورت دفتر مرکزی گریت پلینز قرار داشت به کارکنانش پیوستند. از آن زمان به بعد، این کاندیدا در مقام رئیس هیئت‌مدیره اطلسیان و ساکسس فکتورز، دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات فناوری کار می‌کند، و کیلبورن گروپ، شرکت املاک و مستغلات محلی، و آرتور ونچرز، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه نرم‌افزار، را تاسیس کرد.
کریس کریستی
گزارش‌های پیرامون ثروت فرماندار سابق نیوجرسی متفاوت است، به طوری که برخی معتقدند مجموع این ثروت به ۱۹ میلیون دلار می‌رسد، اما توافق کلی به ۵ میلیون دلار نزدیک است. کریستی در سال ۱۹۸۴ با مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه دلاور فارغ‌التحصیل شد و سه سال بعد از دانشکده حقوق دانشگاه ستون هال دکترای حقوق گرفت. در پی آن به شرکت دوگی، هیوت و پالاتوچی (Dughi, Hewit and Palatucci) در کرانفورد، نیوجرسی پیوست و در سال ۱۹۹۳ با آن‌ها شریک شد و متعاقب آن در سال ۲۰۰۲ جورج دبلیو بوش او را به سمت دادستان جدید ایالات متحده آمریکا در ناحیه نیوجرسی منصوب کرد (او در انتخابات سال ۲۰۰۱  در کارزار انتخاباتی بوش کار می‌کرد) و تا سال ۲۰۰۸ در این سمت ماند و بعد از آن باموفقیت برای فرمانداری انتخاب شد. این دو که زمانی متحد ترامپ بودند، اکنون دشمنان جدی او هستند.
ران دسنتیس
ثروت فرماندار جنجالی فلوریدا در این فهرست از همه کمتر است، او که ابتدا چالشی جدی برای ترامپ به وجود آورد از کسب حمایت موردنظر بازماند، در دیدارهای عمومی رویدادهای مبارزه انتخاباتی همواره معذب به‌نظر می‌رسد، و چهره‌ای غیراجتماعی و متظاهر از خود به نمایش گذاشته است. یک افشاگری ایالتی در سال ۲۰۲۲ ارزش دارایی خالص دسنتیس را ۱.۱۷ میلیون دلار ارزیابی کرد و گزارش داد که حقوق یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۳۳۱ و ۷ دهم دلاری او در مقام فرماندار ایالت سان‌شاین با دریافت ۱.۲۵ میلیون دلار پیش پرداخت از هارپرکالینز، ناشر برای نگارش کتاب دومش، «شجاعت آزاد بودن» افزایشی چشمگیر یافته است. این ارقام برای نامزدی که نامش در پی شیوع کووید-۱۹، اختلاف با شرکت والت دیزنی و اجرای سیاست‌های سختگیرانه ضد دگرباشان جنسی در مدارس فلوریدا مدام صدر اخبار ملی بود، نسبتا معمولی است. دارایی خالص ریک اسکات، سلف دسنتیس در این مقام، برعکس او ۲۲۵ میلیون دلار بود.
نیکی هیلی
به نوشته فوربس، دارایی خالص فرماندار سابق داکوتا جنوبی و سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در دوران ترامپ، ۸ میلیون دلار است.
این نشریه گزارش می‌دهد که وقتی هیلی در سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ را ترک کرد، والدینش در نتیجه سرمایه‌گذاری اشتباه در یک مرکز خرید محلی در تنگنای مالی قرار داشتند و او به اجبار با وام‌های شخصی بارها مشکل مالی‌شان را رفع کرد، در غیر این صورت خانه خانوادگی‌شان در کنار دریاچه موری در نزدیکی لگزینگتون از دست می‌رفت. با این حال، از آن زمان به بعد، از سخنرانی‌های بعد از شام برای شرکت‌ها و سازمان‌های سیاسی ثروتی هنگفت جمع کرده و به گفته فوربس، تنها از ۱۱ رویداد اینچنینی در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۲.۳ میلیون دلار به دست آورده است. او در همان بازه زمانی دو کتاب درمورد رهبری نوشت و در هیئت‌مدیره چندین شرکت از جمله بوئینگ و یونایتد هومز کار کرد و درنهایت پول کافی جمع کرد تا مشکلات بدهی خانواده‌اش را حل کرده و آینده آن‌ها را تضمین کند.
 آسا هاچینسون
فرماندار سابق ارکانزاس در مزرعه‌ای در گراوت در نزدیکی بنتونویل بزرگ شده است و اکنون حدود ۱.۵ میلیون دلار ثروت دارد. به نوشته فوربس، بیشتر ثروت او به خانه‌اش ربط دارد که آن را ۱۳ سال پیش به قیمت ۵۱۴ هزار دلار خرید و اکنون حدود ۱.۲ میلیون دلار می‌ارزد. این سیاستمدار حدود ۳۰۰ هزار دلار نیز حقوق بازنشستگی از دولت فدرال و ایالت ارکانزاس دریافت می‌کند.
مایک پنس
معاون سابق و مخالف ترامپ، که زمانی عضو کنگره و فرماندار ایندیانا بود، تقریبا دو دهه طول کشید تا میلیونر شود اما به گزارش فوربس، از زمان ترک قدرت ثروتش چهار برابر شده و اکنون به حدود ۴ میلیون دلار می‌رسد. پنس که بین پیروان مسیحیت انجیلی [شاخه‌ای از پروتستان‌ها] محبوب است، در سال ۲۰۱۹ از یک میلیون دلار حقوق بازنشستگی فدرال و ایالتی گذشت اما از زمان ترک سمت در ژانویه ۲۰۲۱ با انجام یک دوره [تور] سخنرانی عمومی توانست ۳.۴ میلیون دلار درآمد کسب کند و این مبلغ را با انجام ۳۲ سخنرانی بین ژانویه ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ به دست آورد. او در همان بازه زمانی کتاب خاطرات خود را با نام «پس خدایا کمکم کن»‌ منتشر کرده و پیش‌پرداخت هنگفتی بابت آن دریافت کرده است و همسرش کارن نیز برای کتابش «وقتی نوبت خدمت تو فرا می‌رسد» پیش‌پرداخت خوبی گرفت. این زوج از آن زمان تاکنون ۱.۹ میلیون دلار برای ملکی به مساحت ۲ هزار متر مربع در کلمبوس، ایندیانا پرداخته و در شرکت‌های بلو-چیپ نیز در بازار سهام مانند اپل، فایزر و لاکهید مارتین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
ویوک راماسوامی
دومین نامزد ثروتمند صحنه مناظره، ویوک راماسوامی، تحصیل‌کرده آیوی لیگ، پیش از تاسیس شرکت زیست‌فناوری موفق رویونت ساینسز (Riovant Sciences) در سال ۲۰۱۴ و سپس ارائه‌دهنده صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی «ضد افکار ووک» به نام استرایو اسِت (Strive Asset) در سال ۲۰۲۲، در وال‌استریت شریک سرمایه‌گذاری صندوق پوشش سرمایه ویالتی فایننشال بود. به نوشته فوربس، اکنون دارایی خالص او ۶۳۰ میلیون دلار است که به سرمایه‌گذاران ابر‌ ثروتمند دیگری همچون تام استایر، مایکل بلومبرگ و خود ترامپ که به‌تازگی وارد عرصه سیاست شده‌اند پهلو می‌زند. او نیز مانند چند تن از رقبای جمهوری‌خواه خود تعدادی کتاب منتشر کرده است، از جمله «شرکت ووک: پشت پرده کلاهبرداری عدالت اجتماعی شرکتی آمریکا و کشوری از قربانیان: سیاست هویت، مرگ ارزش و راه بازگشت به تعالی».
تیم اسکات
گفته می‌شود دارایی خالص این سناتور کارولینای جنوبی که قصد دارد دومین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست ایالات متحده آمریکا و نخستین مرد مجردی باشد که از سال ۱۸۸۶ به کاخ سفید می‌رسد، ۳.۸۸ میلیون دلار است. اسکات در کنار مادری مجرد در شمال چارلستون زندگی فقیرانه‌ای داشت، اما حین کار در یک سینما، تاجری محلی به نام جان مونیز مربی او شد. مونیز تشویقش کرد که رویاهایش را دنبال کند و طولی نکشید که نماینده بیمه و مشاور مالی شد و درنهایت شرکت بیمه خود را به نام تیم اسکات آل‌استیت راه‌اندازی کرد و سپس در سال ۱۹۹۵ به شورای شهر چارلستون و به دنبال آن در سال ۲۰۱۱ به سنا راه یافت. او سالانه از کنگره ۱۷۴ هزار دلار حقوق می‌گیرد و به گزارش هارپرکالینز، مبلغ ۱۸۴ هزار و ۱۶۷ دلار پیش‌پرداخت برای کتاب خاطرات خود دریافت کرده است.
دونالد ترامپ
رئیس‌جمهوری سابق که چهار بار متهم شده که گفته است در نخستین مناظره حزب جمهوری‌خواه شرکت نمی‌کند، و با اینکه ثروت شخصی‌اش بیش از کل نامزدهای سال ۲۰۲۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما همچنان مثل راز پنهان مانده است. فوربس ثروت ترامپ را حدود ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده که نسبت به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، کاهش داشته است اما ترامپ در زمان نامزدی و زمانی که در کاخ سفید بود، از افشای اطلاعات مالی شخصی خود برای عموم خودداری کرد و به دروغ ادعا کرد که نمی‌تواند این کار را بکند چون تحت حسابرسی اداره مالیات داخلی (IRS) قرار دارد. هرچند هیچ چیزی مانع انجام این کار او نمی‌شد.شرکت ترامپ با نام سازمان ترامپ، در ایالات متحده آمریکا و خارج از کشور مالک دفتر املاک و باشگاه‌های گلف است. به گزارش فاکس نیوز، تروث سوشال، بستر رسانه اجتماعی او زمانی ۷۳۰ میلیون دلار می‌ارزید اما اکنون ارزش آن حدود ۵۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است. البته ترامپ در خانواده ثروتمند نیویورکی به دنیا آمد و از پدر فقیدش، فرد ترامپ، سازنده املاک و مستغلات حدود ۴۰ میلیون دلار به ارث برد.    
 
مرجع : ایندیپندنت
برچسب ها: جمهوری‌خواهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها