به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۲۶۰۲۸

روس‌ها در اوکراین به سمت خط دوم دفاعی خود عقب‌نشینی کردند

گروه بین‌الملل: ارتش اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور خط دفاعی اول روس ها را در منطقه «زاپاروژیا» در جنوب شرق اوکراین را در هم شکستند.
روس‌ها در اوکراین به سمت خط دوم دفاعی خود عقب‌نشینی کردند
ژنرال «الکساندر تارناوسکی» فرمانده گروه نیروهای عملیاتی و راهبردی اوکراین در منطقه «تاوریا» گفت که نیروهای روسی عقب نشینی به سمت خط دفاعی دوم را شروع کردند.  به گفته این ژنرال اوکراینی خط  دفاعی دوم روس ها ضعیف تر از خط اول است. تارناوسکی در ادامه گفت که نیروهای اوکراینی مین های  زیادی را خنثی کردند که روس ها کارگذاشته بودند. این مساله باعث شده است که حمله ارتش اوکراین کند به نظر برسد. این فرمانده نظامی اوکراینی گفت که اوکراین به دنبال بازگشت به مرزهای سال 1991 است و تأکید کرد که توقف حمله باعث می شود که روس ها بتوانند نیروهای خود را سازماندهی کنند.
در مقابل، روس ها مدعی شدند که  ارتش اوکراین خط اول دفاعی در زاپاروژیا را نشکسته و نیروهای روسی 4 حمله اوکراینی ها را دفع کردند.
این تحولات در حالی رخ می دهد که چند روز پیش اوکراین اعلام کرد که نیروهایش  روستای مهم و راهبردی«روبوتین» را بازپس گرفته و به سمت شهر«توکمک» در حال پیشروی هستند و در جریان  ضد حمله به سمت شهرهای «ملیتوپل» و «بردیانسک» در ساحل دریای «آزوف» صورت می گیرد، این دو شهر از روزهای نخست جنگ به اشغال روسیه در آمدند.
ستاد مشترک ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ارتش اوکراین حملات خود را به ارتش روسیه با استفاده از بالگرد و هواپیما به سمت میلتوپل از چند محور ادامه می دهد. در تحولی دیگر، بنابر اعلام کی‌یف، در حمله پهپادی سه ساعت و نیمه روسیه در بامداد یکشنبه ۳ سپتامبر به زیرساخت‌های بندر دانوب در بخش جنوبی منطقه اودسا، دست‌کم دو نفر زخمی شدند. نیروی هوایی ارتش اوکراین در کانال تلگرام خود اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور موفق شده است ۲۲ فروند از ۲۵ پهپاد روسی را سرنگون کند.  
فرماندهی ارتش در جنوب اوکراین از زخمی شدن دست‌کم دو غیر نظامی در جریان حمله پهپادی روسیه به آنچه «زیرساخت‌های غیرنظامی دانوب» خواند، خبر داد. از زمانی خروج روسیه از توافق «صادرات غلات اوکراین» و در پی آن بسته شدن کریدور بشردوستانه دریای سیاه، دانوب به مسیر اصلی صادرات غلات اوکراین بدل شده است. پهپاد‌های روسیه تا کنون بارها تاسیسات بندر دانوب را هدف قرار داده‌اند. هیچ جزئیاتی در مورد این‌که کدام تاسیسات بندری مورد اصابت پهپاد‌ها قرار گرفته، اعلام نشده است. با این‌حال برخی رسانه‌های اوکراینی از انفجارهایی در بندر رنی، یکی از دو بندر اصلی رود دانوب خبر دادند.
            
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها