به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۳۱۲۴۹

با علائم سرطان روده بزرگ آشنا شوید

با علائم سرطان روده بزرگ آشنا شوید
گروه سلامت: سرطان روده بزرگ به عنوان سومین سرطان شایع در آمریکا شناخته می‌شود. این سرطان معمولا افراد با بازه‌ی سنی پنجاه سال را درگیری می‌کند و در مردان شیوع بیشتری دارد.به گزارش بهداشت نیوز، بدخیمی‌های مربوط به سیستم گوارشی می‌توانند چراغ خاموش در بدن فرد پیشرفت کنند، در‌حالی‌که هیچ یک از علائم سرطان معده و روده در بدن بیمار ظاهر نشود. در این مرحله نقش آزمایش خون در تشخیص سرطان و آزمایشات غربالگری پررنگ می‌شود و می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در این قسمت به معرفی برخی از علائم سرطان روده پیشرفته می‌پردازیم:

 وجود خون در مدفوع: اگر بعد از مدفوع یا پس از پاک کردن آن متوجه خون در آن شدید یا اگر مدفوع شما قرمز تیره یا روشن به نظر می‌رسد حتما لازم است با پزشک مشورت کنید. البته توجه کنید که خون در مدفوع لزوما به معنی سرطان روده بزرگ نیست؛ عوامل متعددی می‌توانند رنگ مدفوع شما را تغییر دهد. اما با این وجود در صورت مشاهده چنین نشانه‌ای حتما به پزشک مراجعه کنید.
 
 تغییرات مداوم عادات دفع: داشتن یبوست یا اسهال مداوم یا احساس عدم تخلیه کامل مدفوع بعد از دفع

درد شکم: درد شکمی که شدت آن زیاد باشد و در طول زمان از بین نرود. البته در این مورد هم موارد متعددی می‌تواند منشا درد شکم باشد؛ ولی با این وجود بهتر است این مورد را با پزشک خود در میان بگذارید.

نفخ معده: نفخ شکمی که بیش از یک هفته طول بکشد و بدتر شود یا همراه با علائم دیگری مثل استفراغ یا خون در مدفوع باشد.

 کاهش وزن غیرطبیعی: اگر بدون تغییر رژیم غذایی و میزان فعالیت روزانه به صورت غیر طبیعی وزن شما در حال کاهش است، این مورد می‌تواند نشان‌دهنده یکی از علائم اختلال در بدن باشد.

استفراغ: استفراغ دوره‌ای بدون دلیل مشخص یا استفراغ زیاد در عرض 24 ساعت از علائم یک اختلال در بدن است.

 خستگی و احساس تنگی نفس: این موارد به عنوان علائم کم خونی شناخته می‌شوند. کم خونی ممکن است یکی از علایم سرطان روده باشد.
برچسب ها: سرطان روده بزرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها