به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۳۲۹۰۷

نظر آرنولد شوارتزنگر در مورد تاثیر پیری بر بدنش

نظر آرنولد شوارتزنگر در مورد تاثیر پیری بر بدنش
گروه فرهنگی:آرنولد شوارتزنگر، ستاره اکشن در سن ۷۶ سالگی، همچنان با تصویر بدنی خود کنار نیامده است. ستاره سریال نابودگر (The Terminator) اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است: «من هر روز در آینه به خودم نگاه می‌کنم و می‌گویم: به این بدن نگاه کن. به ماهیچه‌های سینه‌ات نگاه کن که قبلاً سفت و قوی بوده، اما اکنون شل و آویزان است.»
 
فرماندار سابق کالیفرنیا اضافه کرده که برای اکثر مردم، عادی است که پیرتر شوند و هیکلشان تغییر کند؛ اما اکثر آن‌ها هیچ وقت بدن خوش فرمی نداشته‌اند.او گفته است: «سال‌ها از شما به خاطر فرم بدنی‌خوبتان ستایش می‌شود. سپس ۵۰ ساله می‌شوید و دیگر بدن عضلانی خود را نمی‌بینید.»

با این حال، شوارتزنگر حتی در اوج روز‌های بدنسازی خود هم از هیکلش راضی نبود. در مجموعه مستند «آرنولد»، او اعتراف کرده که هیچ‌وقت واقعاً از بدنش راضی نبوده و به خودش می‌گفت: «نمی‌دانم این بدن لعنتی چگونه می‌تواند در مبارزات پیروز شود.»جیسون ناگاتا، استادیار اطفال در دانشگاه کالیفرنیا، گفته که شرکت در مسابقات بدنسازی، یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال بدشکلی بدن است.او گفته است: «با توجه به انگیزه بدنسازان برای داشتن بدنی عالی، احتمال ابتلای آن‌ها به اختلال بدشکلی بدن بیشتر است. ممکن است که آن‌ها خود را ضعیف یا کوچک تصور کنند؛ حتی اگر در واقعیت بدنی عضلانی داشته باشند.»

مدتهاست که شوارتزنگر درباره عدم اعتماد به نفس خود در مورد تصویر بدنی‌اش صحبت کرده است. او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ گفته که هیچ وقت بدن ایده‌آل خود را در آینه ندیده است. او در این باره گفته: «همیشه چیزی کم بود. همیشه می‌توانستم میلیون‌ها مشکل در ظاهرم پیدا کنم و این چیزی بوده که تشویقم می‌کرده تا دوباره به ورزشگاه بروم؛ زیرا با این ذهنیت شروع کرده‌ام.»
مرجع : روزیاتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها